عنوان | والدين، کودک و کتابخوانی |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی - کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران - علمی پژوهشی پیاپی 38 |
تاریخ انتشار | بهار - 1381 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 152-137 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | والدین موفقیت تحصیلی ارزشها ادبیات کودک مهارتهای زبانی کتابخوانی مهارتهای خواندن مهارتهای شنیداری اشعار قافیهدار کودکان |
موضوع | زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان |
چکیده |
نقش والدين در علاقه مند ساختن كودكان به كتابخواني چيست؟ آنان از چه طرقي مي توانند بر تواناييهاي كتابخواني كودكان بيفزايند ؟ آنان چگونه مي توانند كودك را با دنياي كتاب آشنا كنند؟ والدين جگونه مي توانند از ادبيات كودكان در عين علاقه مند ساختن كودك به كتابخواني براي تقويت روابط خانوا گي استفاده كنند؟. مقاله حاضر كوششي براي پاسخ دادن به سؤالات فوق ر برحي سوالات ديگر در زمينه نقش والدين دركتابخواني كودك است. بهترين راه آموزش خواندن كتاب به كودكان ،تبليغ كتابخواني از طريق خواندن داستانها و اشعار معروف كودكان توسط والدين و صبر و حوصله و استمرار در اين زمينه است. استفاده از اشعار هم مي تواند نقش بسزايي در علاقه مند كردن كودكان به مطالعه داشته باشد. والدين مي توانند از ادبيات كودكان به همراه علاقه مند ساختن كودكان به كتابخواني براي تعميق روابط و پيوندهاي خانوادگي استفاده كنند. در اين موردكتابها بايدبه طور منطقي انتخاب شوند و نهايتا والدين ازكتاب در عين ايجادعلاقه به كتاب در كودك به عنوان ابزاري براي القاء ارزشهاي مهم در زندگي استفاده كنند. |
کد مقاله | 16580 |
تعداد بازدید | 799 |
|