عنوان | نقش امر به معروف و نهي از منكر در بهبود سرمايه اجتماعي دانشجويان دختر |
تعداد صفحات | 21 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات (نامه پژوهش فرهنگي) - پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - علمی پژوهشی سال 14 پیاپی 22 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 51-31 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجویان دختر هنجارهای اجتماعی اعتماد امر به معروف شبکههای اجتماعی سرمایه اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر |
موضوع | زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان |
چکیده |
هدف اين مقاله تعيين نقش امر به معروف و نهي از منكر در بهبود سرمايه اجتماعي در ميان دانشجويان دختر است. روش، توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماري آن، دانشجويان دختر دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان در سال تحصيلي90 ـ 89 به تعداد 944 نفر است. 310 نفر با نمونه گيري به روش تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسش نامه محقق ساخته اي با 63 سوال بسته با پايايي (0/87 = α) مي باشد. براي تجزيه و تحليل داده هاي آماري از تحليل عامل، t تك متغيره، تحليل واريانس يك طرفه، آزمون فريدمن و LSD استفاده شد. نتايج نشان داد كه ميانگين نمره نقش امر به معروف و نهي از منكر در بهبود سرمايه اجتماعي با ميانگين فرضي3، 3/61 بود كه بالاتر از حد متوسط است. همچنين نقش امر به معروف و نهي از منكر در بهبود سرمايه اجتماعي در سطح معنا دار است. p < 0.01 بين ويژگي هاي جمعيت شناختي دانشجويان و ديدگاه آنان تفاوت معناداري مشاهده نشد. |
کد مقاله | 16506 |
تعداد بازدید | 737 |
|