• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي مقايسه‌اي رابطه بين سبك‌هاي تفكر و راهبردهاي يادگيري با عملكرد تحصيلي در ميان دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد يزد
تعداد صفحات 23
نویسنده علیرضا بخشایش
مشخصات نشریه فصلنامه زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی سال 3 شماره 4 پیاپی 12
تاریخ انتشار زمستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 113-91
زبان فارسی
کلید واژه دانشجویان دختر  یزد (شهرستان)  دانشگاه آزاد اسلامی  عملکرد تحصیلی  سبک‌های تفکر  راهبردهای یادگیری  دانشگاه‌های دولتی  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده اين پژوهش با هدف مقايسه رابطه سبك هاي تفكر و راهبردهاي يادگيري با عملكرد تحصيلي دانشجويان دختر دانشگاه هاي دولتي و آزاد يزد انجام گرفت. اين پژوهش از نوع توصيفي – همبستگي بود. با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي تعداد 195 دانشجوي دختر از دانشگاه دولتي يزد و 130 دانشجوي دختر از دانشگاه آزاد يزد انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. براي جمع آوري داده ها از نمونه مورد مطالعه از سه پرسشنامه سبك هاي تفكر استرنبرگ- واگنر، راهبردهاي يادگيري ASSIST و عملكرد تحصيلي درتاج استفاده گرديد. داده ها با استفاده ازنرم افزار SPSS و با روش ضريب همبستگي پيرسون، رگرسيون چندگانه مدل ورود (اينتر) و آزمون t تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان دادند كه: بين تمام سبك هاي تفكر و رويكرد يادگيري عميق و راهبردي با عملكرد تحصيلي رابطه مثبت و معنا داري وجود دارد و تنها بين راهبرد يادگيري سطحي با عملكرد تحصيلي رابطه معناداري بدست نيامد. هم چنين، از متغير سبك هاي تفكر، سبك تفكر سلسله مراتبي، محافظه كار و كلي و از متغير راهبردهاي يادگيري، تنها رويكرد يادگيري راهبردي در پيش بيني عملكرد دانشجويان سهيم بودند و در نهايت، يافته ها نشان داد دانشجويان دو دانشگاه در متغير سبك تفكر آزادانديش و راهبردهاي يادگيري عمقي و راهبردي تفاوت معنا دار دارند. با توجه به يافته هاي بدست آمده مي توان نتيجه گرفت كه سبك هاي تفكر و راهبردهاي يادگيري نقش موثري را در عملكرد تحصيلي ايفا مي كند.

کد مقاله 16436
تعداد بازدید 817

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397