• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مطالعه عوامل اجتماعي و فرهنگي مرتبط با مديريت چهره در ميان دختران جوان
تعداد صفحات 21
نویسنده مجید موحد مجد - مریم حسینی
مشخصات نشریه فصلنامه زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی سال 3 شماره 2 پیاپی 10
تاریخ انتشار تابستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 37-17
زبان فارسی
کلید واژه جامعه‌شناسی بدن  عوامل اجتماعی  دختران جوان  مصرف رسانه‌ای  پذیرش اجتماعی  عوامل فرهنگی  مدیریت چهره  
موضوع جنسيت و بدن / زن و بدن / بدن زنانه    
چکیده هدف از اين پژوهش مطالعه عوامل اجتماعي و فرهنگي مرتبط با مديريت چهره در ميان دختران جوان است. اين مطالعه به روش كمي (پيمايش) و با استفاده از پرسشنامه انجام شده و جامعه آماري آن شامل دانشجويان دختر مقطع كارشناسي دانشگاه هاي دولتي شهر شيراز مي باشد. حجم نمونه، با استفاده از جدول لين، با سطح اطمينان 95درصد و خطاي پنج درصد، 382 نفر برآورد گرديد. داده ها پس از جمع آوري به وسيله نرم افزار spss در دو سطح توصيفي و استنباطي(همبستگي، تحليل واريانس، رگرسيون ساده و چند متغيره) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه درصد زيادي از پاسخگويان ميزان مديريت بالايي در مورد چهره خود اعمال مي كردند. هم چنين، بين متغيرهايي مانند پذيرش اجتماعي و ابعاد آن، نگرش نسبت به تبليغات، دينداري و مصرف رسانه اي با ميزان مديريت چهره رابطه معني داري وجود داشته و تفاوت هاي معني داري بين احساس طبقاتي پاسخگويان و ميزان مديريت چهره مشاهده نشد.

کد مقاله 16419
تعداد بازدید 807

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397