ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير پايگاه اجتماعی اقتصادي خانواده‌ها بر نحوه استفاده دانش‌آموزان از اينترنت
تعداد صفحات 13
نویسنده جواد افشار کهن - سعید حسینی - مهرداد نادری‌فر
مشخصات نشریه فصلنامه رسانه (مصوب وزارت علوم) سال 21 شماره 1 پیاپی 81
تاریخ انتشار بهار - 1389
درجه علمی علمی - ترویجی
محدوده صفحات 61-49
زبان فارسی
کلید واژه پایگاه اجتماعی اقتصادی  سبک زندگی  پایگاه اجتماعی  پایگاه اقتصادی  فرصت‌های زندگی  چگونگی استفاده از اینترنت  پايگاه اقتصادی خانواده  پایگاه اجتماعی و اقتصادی خانواده   نحوه استفاده  شکاف آگاهی  
چکیده پژوهش حاضر تأثیر پایگاه اجتماعی-اقتصادی خانواده‌ها را بر نحوه استفاده دانش‌آموزان از اینترنت،مورد بررسی قرار داده است.جامعه آماری این تحقیق مجموعه دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان همدان در سال تحصیلی 88-87 است که براساس فرمول کوکران 380 نفر از آنان و به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای‌ انتخاب شدند.روش انجام این تحقیق پیمایشی و ابزار آن پرسشنامه است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که دانش‌آموزان طبقه مرفه به علت اطلاعات عمومی گسترده‌تر،آشنایی بیشتر با زبان انگلیسی و امکانات مختلف اینترنتی و دسترسی بیشتر به اینترنت دائمی و پر سرعت،از شرایط مساعده‌تری برای‌ استفاده خلاقانه و کسب اطلاعات مفید از این وسیله برخورداند.همچنین اعضای این طبقه به علت ارضای بیشتر نیازهای ارتباطی و عاطفی در محیط واقعی،کمتر از این وسیله برای برقراری پیوندهای عاطفی با جنس مخالف‌ استفاده می‌کنند.در حالی که دانش‌آموزان متعلق به طبقات متوسط و پایین،به علت عدم ارضای این گونه نیازها در محیط واقعی و همچنین به علت امکان مخفی‌سازی و وارونه جلوه دادن ویژگی‌های طبقاتی در محیط مجازی،بیشتر به استفاده‌های ارتباطی،عاطفی و دوستیابی از اینترنت کشیده می‌شوند.

کد مقاله 16414
تعداد بازدید 847

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397