ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با همسالان در بین گروهی از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی
تعداد صفحات 17
نویسنده مسعود حسین‌چاری
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات روان‌شناختی (مصوب وزارت علوم) شماره 4 پیاپی 12
تاریخ انتشار زمستان - 1386
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 103-87
زبان فارسی
کلید واژه نوجوانان  تعاملات اجتماعی  خودکارآمدی  تفاوت جنسیتی  
موضوع جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده مقیاس خود ـ کارآمدی کودکان در روابط اجتماعی با همسالان، توسط 369 نفر (186 دختر و 183 پسر) از دانش‌آموزان کلاس‌های اول تا سوم دوره راهنمایی تکمیل گردید. نتایج، بیانگر احراز خصوصیات روان‌سنجی مقیاس مورد استفاده، برای سنجش خود ـ کارآمدی در دانش‌آموزان بود. ضریب پایانی کل مقیاس، 87/0، خرده مقیاس تعارض، 83/0 و خرده مقیاس بی‌تعارض، 78/0 بود. پسران نسبت به دختران از نظر نمره کل مقیاس خود ـ کارآمدی در سطح بالاتری قرار داشتند\r\n (t=6/47, P=0/0001). در مقایسه دختران و پسران از نظر میانگین نمره خرده مقیاس تعارض، تفاوت معنی‌داری مشاهده نگردید (t=1/63, N.S)، اما پسران در موقعیت بی‌تعارض، خود ـ کارآمدی بیشتری نسبت به دختران گزارش کردند (t=8/68, P=0/007). علاوه بر بررسی تفاوت‌های کلاسی از نظر خود ـ کارآمدی ادراک شده، بحث از یافته‌های مطالعه حاضر در پرتو سایر پژوهش‌های مرتبط و ارائه پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های بیشتر، این مقاله را به پایان می‌رساند.

کد مقاله 16132
تعداد بازدید 907

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397