• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه بین سبک‌های ارتباطی خانواده‌ها و فرآیند تصمیم‌گیری پیش از خرید نوجوان‌ها
تعداد صفحات 18
نویسنده شهریار عزیزی - عباسعلی حاجی کریمی - امین  دینی
مشخصات نشریه فصلنامه جامعه‌شناسی کاربردی (پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان سابق) - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 24 شماره 1 پیاپی 49
تاریخ انتشار بهار - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 208-191
زبان فارسی
کلید واژه نوجوانان  فرایند تصمیم‌گیری پیش از خرید   سبک ارتباطی خانواده  
موضوع روابط خانوادگي    
چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير سبك هاي ارتباطي خانواده بر فرآيند تصميم گيري پيش از خريد نوجوانان در مورد پوشاك و با استفاده از مدل سبك هاي ارتباطي خانواده مور و موشيس انجام شد. در اين مدل براساس دو معيار جامعه گرايي و مفهوم گرايي، چهار نوع سبك ارتباطي: آزاد، كثرت طلب، حمايتي و اجتماعي مشخص شد. نمونه آماري متشكل از ۲۹۰ نفر از دانش آموزان در دبيرستان هاي غيردولتي 18-16 ساله در شهر تهران بود. دوازده فرضيه تدوين شد كه با استفاده از روش آزمون هاي ميانگين دو نمونه مستقل و تك نمونه اي، آزمون شدند. نتيجه تجزيه و تحليل داده ها، بيانگر وجود رابطه معنادار ميان سبك ارتباطي والدين بر عملكرد نوجوان در هر يك از مراحل سه گانه تصميم گيري پيش از خريد است.

کد مقاله 15920
تعداد بازدید 964

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397