عنوان | بررسی رابطه بین سبکهای ارتباطی خانوادهها و فرآیند تصمیمگیری پیش از خرید نوجوانها |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه جامعهشناسی کاربردی (پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان سابق) - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 24 شماره 1 پیاپی 49 |
تاریخ انتشار | بهار - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 208-191 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | نوجوانان فرایند تصمیمگیری پیش از خرید سبک ارتباطی خانواده |
موضوع | روابط خانوادگي |
چکیده |
پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير سبك هاي ارتباطي خانواده بر فرآيند تصميم گيري پيش از خريد نوجوانان در مورد پوشاك و با استفاده از مدل سبك هاي ارتباطي خانواده مور و موشيس انجام شد. در اين مدل براساس دو معيار جامعه گرايي و مفهوم گرايي، چهار نوع سبك ارتباطي: آزاد، كثرت طلب، حمايتي و اجتماعي مشخص شد. نمونه آماري متشكل از ۲۹۰ نفر از دانش آموزان در دبيرستان هاي غيردولتي 18-16 ساله در شهر تهران بود. دوازده فرضيه تدوين شد كه با استفاده از روش آزمون هاي ميانگين دو نمونه مستقل و تك نمونه اي، آزمون شدند. نتيجه تجزيه و تحليل داده ها، بيانگر وجود رابطه معنادار ميان سبك ارتباطي والدين بر عملكرد نوجوان در هر يك از مراحل سه گانه تصميم گيري پيش از خريد است. |
کد مقاله | 15920 |
تعداد بازدید | 964 |
|