| عنوان | بررسی رابطه بین سبکهای ارتباطی خانوادهها و فرآیند تصمیمگیری پیش از خرید نوجوانها |
| تعداد صفحات | 18 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه جامعهشناسی کاربردی سال 24 شماره 1 پیاپی 49 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1392 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 208-191 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | نوجوانان فرایند تصمیمگیری پیش از خرید سبک ارتباطی خانواده |
| موضوع | روابط خانوادگي |
| چکیده |
پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير سبك هاي ارتباطي خانواده بر فرآيند تصميم گيري پيش از خريد نوجوانان در مورد پوشاك و با استفاده از مدل سبك هاي ارتباطي خانواده مور و موشيس انجام شد. در اين مدل براساس دو معيار جامعه گرايي و مفهوم گرايي، چهار نوع سبك ارتباطي: آزاد، كثرت طلب، حمايتي و اجتماعي مشخص شد. نمونه آماري متشكل از ۲۹۰ نفر از دانش آموزان در دبيرستان هاي غيردولتي 18-16 ساله در شهر تهران بود. دوازده فرضيه تدوين شد كه با استفاده از روش آزمون هاي ميانگين دو نمونه مستقل و تك نمونه اي، آزمون شدند. نتيجه تجزيه و تحليل داده ها، بيانگر وجود رابطه معنادار ميان سبك ارتباطي والدين بر عملكرد نوجوان در هر يك از مراحل سه گانه تصميم گيري پيش از خريد است. |
| کد مقاله | 15920 |
| تعداد بازدید | 1033 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...