• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه استفاده از رسانه‌های نوین با ابعاد هویتی در نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبریز
تعداد صفحات 22
نویسنده کمال کوهی - محمدرضا حسنی
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 19 شماره 4 پیاپی 72
تاریخ انتشار زمستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 130-109
کلید واژه جوانان  اینترنت  نوجوانان  هویت فردی  هویت ملی  هویت دینی  تلفن همراه  ابعاد هویت  هويت جهاني  تبریز  رسانه‌های جدید  
چکیده مقاله حاضر كه به شيوه پيمايشي صورت گرفته، به بررسي رابطه استفاده از رسانه هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي، با برخي از ابعاد هويتي پرداخته است. به اين منظور 400 نفر از نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبريز، به روش نمونه گيري خوشه اي و تصادفي سيستماتيك به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. داده هاي پژوهش با استفاده از روش هاي آماري همبستگي و آزمون t مورد پردازش قرار گرفت. نتايج نشان داد كه بين استفاده از پايگاه هاي اينترنتي و ماهواره با هويت فردي و هويت جهاني، رابطه مثبت و با هويت ملي و ديني، رابطه منفي وجود دارد. بين استفاده از تلفن همراه و هويت فردي، رابطه مثبت و بين استفاده از تلفن همراه و هويت ديني، قومي و خانوادگي رابطه منفي ديده مي شود؛ همچنين بين استفاده از لوح فشرده و لوح ويدئويي با هويت ملي رابطه منفي و با هويت جهاني رابطه مثبت وجود دارد.

کد مقاله 15886
تعداد بازدید 875

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397