عنوان | رابطه استفاده از رسانههای نوین با ابعاد هویتی در نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبریز |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 19 شماره 4 پیاپی 72 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1391 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 130-109 |
کلید واژه | جوانان اینترنت نوجوانان هویت فردی هویت ملی هویت دینی تلفن همراه ابعاد هویت هويت جهاني تبریز رسانههای جدید |
چکیده |
مقاله حاضر كه به شيوه پيمايشي صورت گرفته، به بررسي رابطه استفاده از رسانه هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي، با برخي از ابعاد هويتي پرداخته است. به اين منظور 400 نفر از نوجوانان و جوانان 14 تا 29 ساله شهر تبريز، به روش نمونه گيري خوشه اي و تصادفي سيستماتيك به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. داده هاي پژوهش با استفاده از روش هاي آماري همبستگي و آزمون t مورد پردازش قرار گرفت. نتايج نشان داد كه بين استفاده از پايگاه هاي اينترنتي و ماهواره با هويت فردي و هويت جهاني، رابطه مثبت و با هويت ملي و ديني، رابطه منفي وجود دارد. بين استفاده از تلفن همراه و هويت فردي، رابطه مثبت و بين استفاده از تلفن همراه و هويت ديني، قومي و خانوادگي رابطه منفي ديده مي شود؛ همچنين بين استفاده از لوح فشرده و لوح ويدئويي با هويت ملي رابطه منفي و با هويت جهاني رابطه مثبت وجود دارد. |
کد مقاله | 15886 |
تعداد بازدید | 875 |
|