• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی میزان، نحوه و انگیزه‌های استفاده کودکان از رسانه‌های سنتی و جدید (مطالعه موردی کودکان 5 تا 10 ساله شهر سنندج)
تعداد صفحات 27
نویسنده شیرزاد خوانچه سپهر - عرفان ناصری - احمد قاضی‌زاده
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 19 شماره 4 پیاپی 72
تاریخ انتشار زمستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 63-37
کلید واژه جامعه‌پذیری  سنندج  استفاده و رضامندی  رضامندی  انگیزه استفاده  رسانه‌های جدید  رسانه‌های سنتی  میزان استفاده  نحوه استفاده  کودکان   
چکیده اين پژوهش با هدف بررسي ميزان، نحوه و انگيزه هاي كودكان در استفاده از رسانه هاي سنتي (سينما و تئاتر، رسانه هاي نوشتاري و ...) و رسانه هاي جديد (راديو، تلويزيون، ماهواره، اينترنت و ...) و تعيين اثرات متغيرهاي سن و جنس كودكان، ميزان تحصيلات، شغل و ميزان همراهي والدين در استفاده كودكان از اين رسانه ها و همچنين تعيين رابطه بين رسانه هاي سنتي و جديد انجام گرفته و با بهره گيري از دو نظريه استفاده و رضامندي و جامعه پذيري رسانه، به تبيين موضوع مورد بررسي پرداخته است. اين پژوهش، به شيوه پيمايشي و با استفاده از ابزار پرسشنامه در بين تعداد 400 نفر از كودكان 5 تا10 ساله در مركز استان كردستان، در تابستان 1390، انجام گرفته است. بر اساس يافته هاي پژوهش، تلويزيون پرمخاطب ترين رسانه نزد كودكان است و تماشاي آن مهم ترين فعاليت كودكان در زمان اوقات فراغت مي باشد. چنان كه بيش از نيمي از كودكان تمام روزهاي هفته تلويزيون تماشا مي كنند. ميزان تحصيلات والدين با ميزان استفاده از رسانه هاي جديد رابطه مستقيم دارد؛ همچنين با افزايش ميزان همراهي پدر با فرزندان در تماشاي برنامه هاي تلويزيون، ميزان تماشاي برنامه هاي تلويزيوني در كودكان بيشتر مي شود.

کد مقاله 15884
تعداد بازدید 779

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397