• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان استفاده دانشجویان دختر از لوازم آرایشی و عوامل جامعه‌شناختی مؤثر بر آن
تعداد صفحات 20
نویسنده گلمراد مرادی
مشخصات نشریه فصلنامه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان سابق) شماره 2 پیاپی 37
تاریخ انتشار تابستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 106-87
زبان فارسی
کلید واژه دختران  لوازم آرایش  نوگرایی  دانشجو  گرایش دینی  تشخص طلبی  
موضوع آرايش / مد    
چکیده هدف اصلی این مطالعه بررسی نقش عوامل جامعه¬شناختی موثر بر استفاده دختران جوان از لوازم آرایشی می¬باشد. این پژوهش با روش پیمایش انجام و داده¬های آن از طریق پرسشنامه جمع¬آوری شدند. جامعه آماری کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد واحد اسلام آباد غرب بود. تعداد جامعه آماری برابر 784 نفر است. از این تعداد، 400 نفر براساس نمونه¬گیری تصادفی ساده برای مطالعه انتخاب شدند. یافته¬های پژوهش نشان می¬دهد بین متغیرهای، تمایل به جلب توجه، تشخص طلبی، میزان نوگرایی، میزان گرایش دینی و تحصیلات پدر و مادر با استفاده از لوازم آرایشی رابطه معنی¬دار وجود دارد. نتایج ضریب رگرسیونی نشان می¬دهد که شش متغیر تمایل به جلب توجه، میزان تشخص طلبی، میزان نوگرایی، میزان درآمد، وضعیت شغلی و وضعیت تأهل، به ترتیب میزان اهمیتی که در تبیین متغیر وابسته داشته¬اند، وارد معامله شده و در مجموع مقدار 51 درصد از واریانس متغیر وابسته را تبیین نموده¬اند.

کد مقاله 15370
تعداد بازدید 750

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397