عنوان | استفاده دانشجویان دختر از لوازم آرایشی و عوامل جامعهشناختی مؤثر بر آن |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان سابق) شماره 2 پیاپی 37 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1391 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 106-87 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دختران لوازم آرایش نوگرایی دانشجو گرایش دینی تشخص طلبی |
موضوع | آرايش / مد |
چکیده |
هدف اصلی این مطالعه بررسی نقش عوامل جامعه¬شناختی موثر بر استفاده دختران جوان از لوازم آرایشی می¬باشد. این پژوهش با روش پیمایش انجام و داده¬های آن از طریق پرسشنامه جمع¬آوری شدند. جامعه آماری کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد واحد اسلام آباد غرب بود. تعداد جامعه آماری برابر 784 نفر است. از این تعداد، 400 نفر براساس نمونه¬گیری تصادفی ساده برای مطالعه انتخاب شدند. یافته¬های پژوهش نشان می¬دهد بین متغیرهای، تمایل به جلب توجه، تشخص طلبی، میزان نوگرایی، میزان گرایش دینی و تحصیلات پدر و مادر با استفاده از لوازم آرایشی رابطه معنی¬دار وجود دارد. نتایج ضریب رگرسیونی نشان می¬دهد که شش متغیر تمایل به جلب توجه، میزان تشخص طلبی، میزان نوگرایی، میزان درآمد، وضعیت شغلی و وضعیت تأهل، به ترتیب میزان اهمیتی که در تبیین متغیر وابسته داشته¬اند، وارد معامله شده و در مجموع مقدار 51 درصد از واریانس متغیر وابسته را تبیین نموده¬اند. |
کد مقاله | 15370 |
تعداد بازدید | 750 |
|