| عنوان | سرمایههای فرهنگی زنان و انتخاب کالاهای مصرفی غربی: مطالعه تطبيقي تعدادي از زنان شاغل و خانهدار |
| تعداد صفحات | 31 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 7 پیاپی 20 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1391 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 193-163 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | زنان شاغل و خانهدار انتخاب کالاهاي غربي مد و سرمايههاي فرهنگي |
| موضوع | زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین انتخاب¬های مختلف زنان (شاغل و خانه¬دار) از جمله انتخاب کالاهای مصرفی غربی یا مارک¬دار (مانند لباس، کیف و کفش) با سرمایه¬های فرهنگی¬شان می¬باشد. به کمک روش کیفی با ابزار مصاحبه، با تعدادی از آنان که به صورت اتفاقی تصادفی انتخاب شدند، مصاحبه¬های طولانی انجام شد. تحلیل محتوای متن مصاحبه¬ها نتایجی را نشان داد. \r\nنتایج حاکی است که سرمایة فرهنگی زنان، تأثیر مهمی در تبعیت از مد یا انتخاب کالاهای غربی یا مارک¬دار ندارند. همچنین، در پیروی از مد و انتخاب کالاهای غربی یا مارک¬دار، تفاوت ناچیزی بین زنان شاغل و خانه¬دار وجود دارد. |
| کد مقاله | 15753 |
| تعداد بازدید | 871 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...