• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان سرمایه‌های فرهنگی زنان و انتخاب کالاهای مصرفی غربی: مطالعه تطبيقي تعدادي از زنان شاغل و خانه‌دار
تعداد صفحات 31
نویسنده مرتضی منادی
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگي تربيتي زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) - مركز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) - علمی پژوهشی سال 7 پیاپی 20
تاریخ انتشار پائیز - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 193-163
زبان فارسی
کلید واژه زنان شاغل و خانه‌دار  انتخاب  کالاهاي غربي  مد و سرمايه‌هاي فرهنگي  
موضوع زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ    
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین انتخاب¬های مختلف زنان (شاغل و خانه¬دار) از جمله انتخاب کالاهای مصرفی غربی یا مارک¬دار (مانند لباس، کیف و کفش) با سرمایه¬های فرهنگی¬شان می¬باشد. به کمک روش کیفی با ابزار مصاحبه، با تعدادی از آنان که به صورت اتفاقی تصادفی انتخاب شدند، مصاحبه¬های طولانی انجام شد. تحلیل محتوای متن مصاحبه¬ها نتایجی را نشان داد. \r\nنتایج حاکی است که سرمایة فرهنگی زنان، تأثیر مهمی در تبعیت از مد یا انتخاب کالاهای غربی یا مارک¬دار ندارند. همچنین، در پیروی از مد و انتخاب کالاهای غربی یا مارک¬دار، تفاوت ناچیزی بین زنان شاغل و خانه¬دار وجود دارد.

کد مقاله 15753
تعداد بازدید 795

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397