عنوان | سرمایههای فرهنگی زنان و انتخاب کالاهای مصرفی غربی: مطالعه تطبيقي تعدادي از زنان شاغل و خانهدار |
تعداد صفحات | 31 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 7 پیاپی 20 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1391 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 193-163 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان شاغل و خانهدار انتخاب کالاهاي غربي مد و سرمايههاي فرهنگي |
موضوع | زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین انتخاب¬های مختلف زنان (شاغل و خانه¬دار) از جمله انتخاب کالاهای مصرفی غربی یا مارک¬دار (مانند لباس، کیف و کفش) با سرمایه¬های فرهنگی¬شان می¬باشد. به کمک روش کیفی با ابزار مصاحبه، با تعدادی از آنان که به صورت اتفاقی تصادفی انتخاب شدند، مصاحبه¬های طولانی انجام شد. تحلیل محتوای متن مصاحبه¬ها نتایجی را نشان داد. \r\nنتایج حاکی است که سرمایة فرهنگی زنان، تأثیر مهمی در تبعیت از مد یا انتخاب کالاهای غربی یا مارک¬دار ندارند. همچنین، در پیروی از مد و انتخاب کالاهای غربی یا مارک¬دار، تفاوت ناچیزی بین زنان شاغل و خانه¬دار وجود دارد. |
کد مقاله | 15753 |
تعداد بازدید | 812 |
|