• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نقش جنسیت در خودتنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی
تعداد صفحات 20
نویسنده فرهاد قربان دوردي نژاد - عبدالوهاب آقاصفي بروجن
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 6 پیاپی 18
تاریخ انتشار تابستان - 1390
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 158-139
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  خودتنظيمي در يادگيري  زبان انگلیسی  زبان آموزان ایرانی  
موضوع جنسيت و زبان    
چکیده هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر عامل جنسیت بر خود تنظیمی یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی است. بدین منظور از همة دانشجویان ورودی سال تحصیلی 90-1389 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران که در درس زبان عمومی ثبت نام کرده بودند خواسته شد تا نسخه فارسی مقیاس خودتنظیمی تحصیلی ماگنو (2009؛ قربان دوردی¬نژاد، صالح و امام جمعه، 1390) را تکمیل کنند. داده¬ها با مستقل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که دختران و پسران دانشجو در زمینة خودتنظیمی t استفاده از آزمون ولی دخترها در دو خرده مقیاس 376/1-=(365) p در زبان انگلیسی تفاوت معناداری ندارند (05/0t>) از 714/2=(76/339) و کارگروهی (05/0t> 168/3-=(365) p مسئولیت یادگیری (05/0t پسرها برتر بودند. در انتها ارتباط یافته¬های پژوهش حاضر با تحقیقات قبلی تبیین شده است.

کد مقاله 15739
تعداد بازدید 781

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397