• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی فرآیند تصمیم‌گیری و عوامل مرتبط با آن در نوجوانان مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی
تعداد صفحات 10
نویسنده مهین دل‌آرا - فضل الله غفرانی پور - پرویز آزادفلاح - صدیقه طوافیان - انوشیروان کاظم‌ نژاد
مشخصات نشریه فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شماره 1 پیاپی 63
تاریخ انتشار بهار - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 68-59
زبان فارسی
کلید واژه تصمیم‌گیری  سندرم پیش از قاعدگی  نوجوانان  
موضوع حيض / عادت ماهيانه    
چکیده زمینه و هدف: تصمیم¬گیری برای اتخاذ رفتار سلامتی فرآیندی است که مستلزم عبور از مراحل مختلف می¬باشد. این پژوهش با هدف تعیین مراحل تصمیم¬گیری دانش آموزان دختر مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی، براساس مدل فرآیند اتخاذ احتیاط به مرحله اجرا درآمد. \r\nمواد و روش¬ها: در این مطالعه شبه تجربی، تعداد 317 دانش آموز دختر مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی شاغل به تحصیل در یکی از دبیرستانهای شهرستان سبزوار تحت مداخله آموزشی مبتنی بر مفاهیم این اختلال قرار گرفتند. مراحل تصمیم¬گیری افراد قبل و بعد از مداخله براساس مدل فرایند اتخاذ احتیاط تعیین گردید. \r\nیافته¬ها: تمامی شرکت¬کنندگان در ارزیابی پیش آزمون در مرحله صفر تصمیم¬گیری بودند که در فاصله ارزیابی یک هفته¬ای بدون مداخله آموزشی، هیچ تغییری در مرحله تصمیم¬گیری آنان حاصل نشد. اما بعد از مداخله آموزشی، 1/10 درصد افراد وارد مرحله دوم 8/26 درصد وارد مرحله سوم، 9/1 درصد وارد مرحله چهارم و 2/61 درصد وارد مرحله پنجم شدند. در مدل رگرسیونی، نمرات سنجش علایم سندرم قبل از قاعدگی قادر به تبیین 2 درصد تغییرات در مرحله تصمیم¬گیری افراد بود. بین شدت علایم و تداخل علایم با فعالیت¬های اجتماعی و تحصیلی با مرحله تصمیم¬گیری فرد همبستگی مثبتی حاصل شد (05/0P\r\nنتیجه¬گیری: نوجوانان مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی بعد از مواجهه با برنامه آموزشی و کسب آگاهی از سندرم قبل از قاعدگی، در مرحله واحدی از تصمیم¬گیری قرار ندارند. بر همین مبنا مداخلات آموزشی می¬بایست به صورت مرحله ـ محور طراحی گردد

کد مقاله 15215
تعداد بازدید 1078

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397