• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه جنسیت و برخی متغیرهای جمعیت‌شناختی با احساس آنومی اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
تعداد صفحات 13
نویسنده بهارک باقري زنوز - محمود علمی
مشخصات نشریه فصلنامه زن و مطالعات خانواده - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز - مصوب دانشگاه آزاد سال 2 پیاپی 8
تاریخ انتشار تابستان - 1389
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 67-55
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  پایگاه اجتماعی اقتصادی  سن  دانشجو  وضعیت تأهل  احساس آنومی اجتماعی  
موضوع زن، سنت، مدرنيته    
چکیده آنومي به معناي شرايط بي هنجاري مي باشد که حاصل آن، خلاء اخلاقي، تعليق قواعد و بي قانوني است. آنومي از جمله مسائل اجتماعي ناشي از دوران گذار در هر جامعه است که البته جوان بودن جمعيت کشور ما نيز بر اهميت آن مي افزايد. احساس آنومي در اين مطالعه بعنوان متغير وابسته و رابطه آن با برخي متغيرهاي مستقل از جمله سن، جنسيت، وضع تاهل و پايگاه اجتماعي - اقتصادي دانشجويان مطالعه شده است. در اين تحقيق از نظريه هاي جامعه شناساني مانند دورکيم و مرتون استفاده شده است. روش تحقيق پيمايش، ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه و جامعه آماري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تبريز و حجم نمونه 385 نفر مي باشد که به صورت تصادفي طبقه اي انتخاب شده اند. براي آزمون فرضيه ها از ضريب همبستگي پيرسون، آزمون t، آزمون تحليل واريانس، آزمون تعقيبي و LSD به کار رفته است. يافته هاي پژوهش حکايت از آن دارد که ميزان احساس آنومي در بين دانشجويان مورد بررسي در حد متوسط به بالا است و تفاوت معني داري بين دانشجويان گروه هاي سني مختلف، دانشجويان دختر و پسر و نيز دانشجويان مجرد و متاهل از نظر ميزان احساس آنومي اجتماعي مشاهده نگرديد ولي بين دانشجويان متعلق به پايگاه هاي اقتصادي - اجتماعي مختلف از نظر ميزان احساس آنومي اجتماعي تفاوت معني داري وجود دارد. احساس آنومي اجتماعي در بين دانشجويان متعلق به پايگاه اقتصادي - اجتماعي بالا، بيشتر از پايگاه اجتماعي - اقتصادي متوسط و پايين است.

کد مقاله 15634
تعداد بازدید 729

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397