• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي ديدگاه مدرسان، کارشناسان و مديران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش‌آموزان پايه‌هاي اول تا سوم مدارس ابتدايي پسرانه
تعداد صفحات 23
نویسنده عليرضا فراهاني - احمدرضا نصر - مصطفي شريف
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان (مطالعات زنان سابق) - دانشگاه الزهرا(س)، پژوهشکده زنان - علمی پژوهشی سال 10 شماره 2 پیاپی 31
تاریخ انتشار تابستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 157-135
زبان فارسی
کلید واژه معلمان زن  معلمان ابتدایی  مدارس ابتدايي پسرانه  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش    
چکیده پژوهش حاضر به ارزيابي آموزش معلمان زن به دانش آموزان پايه هاي اول تا سوم مدارس ابتدايي پسرانه اقدام كرد. براي اجراي اين پژوهش از روش توصيفي - پيمايشي استفاده شد. جامعه آماري شامل مديران مدارس ابتدايي، كارشناسان و مدرسان مراكز تربيت معلم شهر قم در سال تحصيلي 88-87 بود. براي انتخاب نمونه مديران ، از روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم و براي تعيين نمونه كارشناسان و مدرسان از روش نمونه گيري هدفمند استفاده شد. در اين زمينه ديدگاه هاي 162 مدير و 20 كارشناس و مدرس مراكز تربيت معلم، داراي سوابق درخشان آموزشي، تجزيه و تحليل شد. روايي سوال هاي پرسشنامه و مصاحبه توسط 7 نفر از استادان علوم تربيتي و 4 نفر از دانشجويان دكتري اين گروه تاييد شد. پايايي پرسشنامه با استفاده از ضريب آلفاي كرانباخ 85/0 برآورد شد. نتايج حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار آماري SPSS ، در دو سطح توصيفي و استنباطي، و مصاحبه با استفاده از روش مقوله بندي تجزيه و تحليل شد. نتايج حاكي است، به دليل فاصله گرفتن دانش آموزان سال اول از كانون گرم خانواده (به عنوان اولين تجربه) براي برآورده كردن نيازهاي عاطفي و پيشرفت تحصيلي آن ها، استفاده از معلمان زن مي تواند براي تدريس به پسران بسيار سودمند باشد. درباره دانش آموزان پايه دوم در حد امكان همانند پايه اول از معلمان زن استفاده شود، اما درباره دانش آموزان پايه سوم به دليل نقش الگويابي جنسيتي دانش آموزان تا حد امكان از معلمان زن كمتر استفاده شود.

کد مقاله 15423
تعداد بازدید 823

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397