• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مطالعه نیازهای جوانان و نوجوانان و رابطه آن با انسجام و انعطاف‌پذیری خانواده (مطالعه موردی: جوانان و نوجوانان شهر شیراز)
تعداد صفحات 19
نویسنده مریم حسینی - نرگس عرب مقدم - مریم سروش - بهنام جمشیدی
مشخصات نشریه فصلنامه خانواده و پژوهش - پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش - علمی پژوهشی سال 8 شماره 1 و 2
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1390
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 89-71
زبان فارسی
کلید واژه جوانان  نوجوانان  نیازها  انسجام خانواده  انعطاف‌پذیری خانواده  
موضوع خانواده/ اركان خانواده / ساختار خانواده     روابط خانوادگي    
چکیده هدف از انجام دادن این پژوهش، مطالعه نیازهای جوانان و نوجوانان و رابطه آن با انسجام و انعطاف¬پذیری خانواده است. پژوهش حاضر به شیوة پیمایشی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است. جامعة آماری آن شامل کلیه نوجوانان و جوانان شهر شیراز بوده است حجم نمونه بر طبق جدول لین با 3 درصد خطای نمونه¬گیری با فاصله اطمینان 95 درصد، 888 نفر برآورد شد پرسشنامه¬ها به شیوة نمونه¬گیری طبقه¬ای چند مرحله¬ای تصادفی از مناطق مختلف شهر شیراز تکمیل گردیدند. بررسی اولیه داده¬ها در قالب اعتباریابی پرسشنامه¬ها از طریق تحلیل عاملی، حاکی از آن بود که نیازهای گروه نوجوانان در پنج دسته و نیازهای گروه جوان نیز در هشت دسته قابل تفکیک است. تجزیه و تحلیل یافته¬ها حاکی از آن بو دک هدر گروه نوجوانان نیاز به احترام و شناخته¬شدن و در گروه جوانان نیز نیاز به اطمینان به آینده بیشترین میانگین را کسب کرده¬اند. همچنین برای گروه نوجوانان، انسجام خانواده با نیاز به تعلق و عشق رابطة مثبت و انعطا¬ف¬پذیری خانواده با نیاز به احترام و شناخته-شدن رابطة منفی معنادار داشت. در گروه جوانان میزان انسجام خانواده با نیازهای شناختی، زیبایی¬شناختی و نیاز به دیگرخواهی رابطة مثبت داشت، در حالی که انعطاف¬پذیری با نیاز به تعلق، دیگرخواهی و نیاز به احترام رابطة منفی معنادار داشت.

کد مقاله 15705
تعداد بازدید 962

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397