عنوان
|
مقایسه کمالگرایی، تعلل و مسئولیتپذیری در دانشجویان مراکز تربیت معلم شهر اهواز به تفکیک جنس |
تعداد صفحات
|
30 |
نویسنده
|
فریده حمیدی - معصومه قیطاسی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 6 پیاپی 18 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1390 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
188-159 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
مسئولیتپذیری کمال گرایی تعلل دانشجويان تربيت معلم
|
موضوع
|
جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
هدف از انجام این پژوهش تعیین رابطه ساده و چندگانه کمال¬گرایی، تعلل و مسئولیت¬پذیری در دانشجویان دختر و پسر مراکز تربیت معلم شهر اهواز بود. آزمودنی¬ها 200 نفر از دانشجویان مراکز تربیت معلم شهر اهواز بودند(100 دختر و 100 پسر)، که به روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار، مقیاس تعلل شوارز، اسمیتز و APS اندازه¬گیری این پژوهش عبارتند از: مقیاس کمال¬گرایی اهواز. نتایج تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و CPI-RE دی هل و مقیاس مسئولیت¬پذیری رگرسیون چندگانه نشان داد در گروه دانشجویان دختر بین تعلل و مسئولیت¬پذیری رابطه منفی، بین تعلل در گروه و کمال¬گرایی رابطه مثبت و بین کمال¬گرایی و مسئولیت¬پذیری رابطه منفی معنی¬دار وجود دارد. دانشجویان دختر بین تعلل و مسئولیت¬پذیری رابطه منفی و بین تعلل و کمال¬گرایی رابطه مثبت معنی¬دار وجود ندارد. همچنین در گروه وجود دارد و بین کمال¬گرایی و مسئولیت¬پذیری رابطه منفی معنی¬دار دانشجویان دختر و پسر از میان متغیرهای پیش بین تنها کمال¬گرایی پیش¬بینی کننده برای تعلل دانشجویان می¬باشد و مسئولیت¬پذیری نقشی در پیش¬بینی سایر متغیرها ندارد.
|