عنوان
|
رابطه پنج عامل عمده شخصیت و راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی در دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی شهر اصفهان در سال تحصیلی 87-1386 |
تعداد صفحات
|
24 |
نویسنده
|
فریناز خورسندی - منوچهر کامکار - مختار ملک پور |
مشخصات نشریه
|
دوفصلنامه رویکردهای نوین آموزشی (پژوهشهای تربیتی روانشناختی سابق) - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 5 شماره 2 پیاپی 12 |
تاریخ انتشار
|
پائیز و زمستان - 1389 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
64-41 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
راهبردهای خودتنظیمی دانشآموزان دبیرستانی پنج عامل شخصیت
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
این تحقیق به بررسی رابطه بین پنج عامل عمدة شخصیت و راهبردهای یادگیری خود ـ تنظیمی پرداخته است. نمونة تحقیق، متشکل از 175 دانش آموز (83 پسر و 92 دختر) بودند که به صورت خوشهای و سپس تصادفی ساده از میان دبیرستانهای نواحی پنج گانة اصفهان انتخاب گردیدند. برای سنجش پنج عامل شخصیت از پرسشنامة NO-FFI و برای سنجش راهبردهای خود ـ تنظیمی از پرسشنامة MSLQ استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل واریانس نشان داد که بین میانگینهای راهبردهای یادگیری دختران و پسران تفاوت معنیداری (P
|