| عنوان | ارزشيابي عدالت جنسيتي در نظام آموزشي ايران |
| تعداد صفحات | 25 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه زن در توسعه و سیاست شماره 4 پیاپی 39 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1391 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 151-127 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | عدالت جنسیتی ارزشیابی آموزش بی عدالتی جنسیتی دادههاي سرشماري 1390 |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش |
| چکیده |
هدف تحقیق حاضر ارزشیابی تحقق عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران به عنوان یکی از مهمترین اهداف ملی و بینالمللی است، تحقیق از نوع ارزشیابی است و روش تحقیق تحلیل ثانویه دادههای سرشماری سال 1390 است. نتایج حاکی از آن است که در مجموع در گروههای سنی تا 34 سال در نقاط شهری در گروههای سنی تا 29 سال و در نقاط روستایی در گروههای سنی تا 24 سال، عدالت جنسیتی در آموزش وجود دارد و بیشترین بیعدالتیهای آموزشی در گروههای عمده سنی بالاتر از 35 سال مشاهده میشود. همچنین تحلیل مقاطع مختلف تحصیلی اشاره به آن دارد که در مقطع ابتدایی عدالت جنسیتی در آموزش حاصل شده است و در مقاطع راهنمایی، متوسطه و آموزش عالی، بیعدالتی به ضرر دختران و تنها در دوره پیش دانشگاهی بیعدالتی به ضرر پسران وجود دارد. |
| کد مقاله | 15600 |
| تعداد بازدید | 857 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...