عنوان | بررسی رابطه هوش هيجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر دوره دبيرستانی تيزهوش و عادی شهرستان خوی در سال تحصيلی 89-88 |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 26 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه آموزش و ارزشیابی (مصوب وزارت علوم) سال 2 پیاپی 5 |
تاریخ انتشار | بهار - 1388 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 210-185 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | هوش هیجانی دانشآموزان تیزهوش دانشآموزان عادی مهارتهای اجتماعی |
موضوع | مهارتهاي زندگي |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر، بررسي ارتباط هوش هيجاني و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان دختر دبيرستاني تيز هوش و عادي شهرستان خوي در سال تحصيلي 89 ـ 1388 مي باشد. اين تحقيق از نظر روش توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. جامعه ي آماري پژوهش، كليه دانش آموزان دختر تيزهوش و عادي پايه ي دوم و سوم متوسطه رشته هاي علوم تجربي و رياضي فيزيك (شاخه نظري) دبيرستان هاي دولتي شهرستان خوي به تعداد 1892 نفر است كه از اين تعداد 1774 نفر دانش آموز عادي و 118 نفر دانش آموز تيزهوش مي باشند تعداد نمونه آماري مطالعه حاضر با استفاده از فرمول كوكران به ترتيب 268 نفر و 51 نفر مي باشد كه با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها، شامل دو پرسشنامه هوش هيجاني (شرينگ) و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان (جرج هربرت) است. نتايج مطالعه نشانگر آن بود كه بين هوش هيجاني و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان تيز هوش و عادي رابطه معني داري وجود ندارد اما ميانگين نمرات هوش هيجاني و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان تيزهوش به طور معني داري بيشتر از دانش آموزان عادي است. |
کد مقاله | 13836 |
تعداد بازدید | 1014 |
|