ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه هوش هيجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره دبيرستانی تيزهوش و عادی شهرستان خوی در سال تحصيلی 89-88
شماره ویرایش
تعداد صفحات 26
نویسنده شعله لیوارجانی - غلامرضا گل محمدنژاد بهرامی - معصومه قاسم شهانقی
مشخصات نشریه فصلنامه آموزش و ارزشیابی (مصوب وزارت علوم) سال 2 پیاپی 5
تاریخ انتشار بهار - 1388
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 210-185
زبان فارسی
کلید واژه هوش هیجانی  دانش‌آموزان تیزهوش  دانش‌آموزان عادی  مهارت‌های اجتماعی  
موضوع مهارت‌هاي زندگي    
چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسي ارتباط هوش هيجاني و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان دختر دبيرستاني تيز هوش و عادي شهرستان خوي در سال تحصيلي 89 ـ 1388 مي باشد. اين تحقيق از نظر روش توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. جامعه ي آماري پژوهش، كليه دانش آموزان دختر تيزهوش و عادي پايه ي دوم و سوم متوسطه رشته هاي علوم تجربي و رياضي فيزيك (شاخه نظري) دبيرستان هاي دولتي شهرستان خوي به تعداد 1892 نفر است كه از اين تعداد 1774 نفر دانش آموز عادي و 118 نفر دانش آموز تيزهوش مي باشند تعداد نمونه آماري مطالعه حاضر با استفاده از فرمول كوكران به ترتيب 268 نفر و 51 نفر مي باشد كه با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها، شامل دو پرسشنامه هوش هيجاني (شرينگ) و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان (جرج هربرت) است. نتايج مطالعه نشانگر آن بود كه بين هوش هيجاني و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان تيز هوش و عادي رابطه معني داري وجود ندارد اما ميانگين نمرات هوش هيجاني و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان تيزهوش به طور معني داري بيشتر از دانش آموزان عادي است.

کد مقاله 13836
تعداد بازدید 1014

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397