• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي تفاوت زنان و مردان در زمينة تأثيرپذيري از نفوذ ديگران در خريد (مورد مطالعه دانشجويان دانشگاه اصفهان)
شماره ویرایش
تعداد صفحات 28
نویسنده بهرام رنجبریان - مجتبی براری - مرضیه براری - منیره صالح نیا
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان (مطالعات زنان سابق) - دانشگاه الزهرا(س)، پژوهشکده زنان - علمی پژوهشی سال 9 شماره 2
تاریخ انتشار پائیز - 1390
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  رفتار مصرف کننده  تأثیرپذیری مصرف‎کننده از نفوذ دیگران  نفوذ اجتماعی  فردگرایی  
موضوع جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده هدف اصلي پژوهش حاضر بررسي تفاوت زنان و مردان در زمينة تأثيرپذيري از نفوذ ديگران در خريد است. پژوهش حاضر به صورت پيمايشي انجام شد. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامة بيردن و همكاران (1989) در زمينة سنجش ميزان تأثيرپذيري بود. نمونة آماري اين پژوهش 650 نفر از دانشجويان مشغول به تحصيل در نيمسال دوم تحصيلي 87 ـ 1386 دانشگاه اصفهان بودند كه به شيوة نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند و به سؤال هاي پرسشنامه پاسخ دادند. نتايج اين پژوهش نشان داد كه تأثيرپذيري زنان و مردان در مؤلفة اطلاعاتي اين شاخص معنادار و در مؤلفة هنجاري اين شاخص معنادار نبوده است. همچنين زنان نسبت به مردان در مؤلفة اطلاعاتي بيشتر تحت تأثير نفوذ ديگران در خريد قرار مي گيرند. در كنار نتايج اصلي اعتبار شاخص تأثيرپذيري از نفوذ ديگران با استفاده از تحليل عاملي تأييدي به كمك نرم افزار ليزرل، بررسي و تأييد شد.

کد مقاله 13830
تعداد بازدید 780

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397