عنوان
|
بررسي تفاوت زنان و مردان در زمينة تأثيرپذيري از نفوذ ديگران در خريد (مورد مطالعه دانشجويان دانشگاه اصفهان) |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
28 |
نویسنده
|
بهرام رنجبریان - مجتبی براری - مرضیه براری - منیره صالح نیا |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 9 شماره 2 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1390 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
جنسیت رفتار مصرف کننده تأثیرپذیری مصرفکننده از نفوذ دیگران نفوذ اجتماعی فردگرایی
|
موضوع
|
جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
هدف اصلي پژوهش حاضر بررسي تفاوت زنان و مردان در زمينة تأثيرپذيري از نفوذ ديگران در خريد است. پژوهش حاضر به صورت پيمايشي انجام شد. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامة بيردن و همكاران (1989) در زمينة سنجش ميزان تأثيرپذيري بود. نمونة آماري اين پژوهش 650 نفر از دانشجويان مشغول به تحصيل در نيمسال دوم تحصيلي 87 ـ 1386 دانشگاه اصفهان بودند كه به شيوة نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند و به سؤال هاي پرسشنامه پاسخ دادند. نتايج اين پژوهش نشان داد كه تأثيرپذيري زنان و مردان در مؤلفة اطلاعاتي اين شاخص معنادار و در مؤلفة هنجاري اين شاخص معنادار نبوده است. همچنين زنان نسبت به مردان در مؤلفة اطلاعاتي بيشتر تحت تأثير نفوذ ديگران در خريد قرار مي گيرند. در كنار نتايج اصلي اعتبار شاخص تأثيرپذيري از نفوذ ديگران با استفاده از تحليل عاملي تأييدي به كمك نرم افزار ليزرل، بررسي و تأييد شد.
|