عنوان
|
بررسي ارتباط سبک فرزند پروي ادراک شده،راه هاي دانستن و مباحثه طلبي دانشجويان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
17 |
نویسنده
|
محمود حیدری - شهلا پاکدامن - سمیه احمدی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه خانواده پژوهی سال 7 پیاپی 27 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1390 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
راههای دانستن مباحثه طلبی دانشجویان سبکهای فرزندپروری ادراک شده
|
موضوع
|
تربيت در خانواده روابط خانوادگي
|
چکیده
|
تقريبا در همه روابط فردي در متن زندگي اجتماعي مي توان رد پايي از مباحثه طلبي در زندگي فردي و اجتماعي افراد ايفا مي کند،اين نکته حائز اهميت به نظر مي رسد،عواملي که موجب رشد و باز داري اين ويژگي مي شوند مورد شناسايي قرار گيرند .پژوهش حاضر با هدف بررسي ارتباط سبک فرزند پروري ادراک شده،راه هاي دانستن و مباحثه طلبي دانشجويان در نمونه اي متشکل از 401 آزمودني دختر و پسر صورت گرفت.\r\nآزمودني ها به مقياس هاي مباحثه طلبي ،نگرش به يادگيري و تفکر و پرسشنامه سبک هاي فرزند پروري پاسخ دادند.\r\nيافته هاي پژوهش نشان دادند،فرزندان والدين مقتدر در مقايسه با والدين مستبد گرايش بيشتري به مباحثه طلبي و دانستن مجزا دارند.نتايج پژوهش هم چنين تفاوت معنادار افراد دو جنس را در متغير راه هاي دانستن نشان مي دهد؛مطابق اين يافته پسران در مقايسه با دختران ميانگين بالاتري در دانستن مجزا دارند،اين در حاليست که بين جنس افراد و مباحثه طلبي ارتباطي يافت نشد.مطابق يافته هاي فوق سبک فرزند پروري والدين و راه هاي دانستن هر دو تعيين ميزان مباحثه طلبي فرزندان تأثير گذار مي باشد.
|