ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير آموزش تحليل رفتار متقابل بر هوش هيجاني دانشجويان دختر دانشگاه تهران
شماره ویرایش
تعداد صفحات 11
نویسنده علیرضا آقایوسفی - احمد علی‌پور - زهرا ادب دوست
مشخصات نشریه فصلنامه تحقیقات روانشناختی - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی شماره 1 پیاپی 2
تاریخ انتشار تابستان - 1388
زبان فارسی
کلید واژه هوش هیجانی  آموزش  تحلیل ارتباط متقابل  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     هويت جنسی / هویت زنانه     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده اين پژوهش تأثير آموزش تحليل رفتار متقابل بر هوش هيجاني دانشجويان دختر دانشگاه تهران را بررسي كرد. طرح پژوهش از جمله طرح هاي نيمه آزمايشي به روش پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه كنترل با نمونه آماري مشتمل بر 40 آزمودني (20 نفر گروه آزمايش و20 نفر گروه كنترل) بود. از پرسشنامه هوش هيجاني بار ـ ان استفاده به عمل آمد. آموزش در طي 4 جلسه (هفته اي يكبار به مدت 4 ساعت در هر جلسه) انجام گرفته و سپس، هوش هيجاني آزمودني ها اندازه گيري شده است. تحليل آماري داده ها نشان داد كه: آموزش تحليل رفتار متقابل بر هوش هيجاني تأثير مثبت دارد. به علاوه، اين آموزش بر 7 مؤلفه از مؤلفه هاي هوش هيجاني (شادكامي، تحمل فشار رواني، خودآگاهي هيجاني، واقع گرايي، كنترل تكانش، انعطاف پذيري و خودابرازي) مؤثر است. آموزش تحليل رفتار متقابل باعث افزايش هوش هيجاني در دانشجويان دختر دانشگاه تهران شد.

کد مقاله 13635
تعداد بازدید 1132

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397