| عنوان | بررسي نقش ادراك جهت گيري هدف والدين و الگوي ارتباطي خانواده در جهت گيري هدف دانش آموزان |
| شماره ویرایش | |
| تعداد صفحات | 15 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه خانواده پژوهی سال 7 پیاپی 28 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1390 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | جهتگیری ارتباطی گفت و شنود ادراک تأکید هدف والدین جهتگیری هدف دانشآموزان جهتگیری ارتباطی همنوایی الگوی ارتباطی خانواده |
| موضوع | روابط خانوادگي |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر، بررسي نقش ادراك تأكيد هدف والدين و الگوي ارتباطي خانواده در جهت گيري هدف دانش آموزان است. نمونه پژوهش شامل 300 دانش آموز دختر (160) و پسر (140) مقطع دبيرستان شهر شيراز است كه به روش خوشه اي چند مرحله اي تصادفي انتخاب شدند. ابزارهاي پژوهش شامل مقياس ادراك تأكيد هدف والدين (فرايدل و همكاران، 2007)، پرسشنامه تجديدنظر شده الگوي ارتباطي خانواده (كوئرنر و فيتزپاتريك، 2002) و پرسشنامه جهت گيري هدف (اليوت و مك گريگور، 2002) مي شود. براي تحليل داده هاي پژوهش از روش آماري تحليل رگرسيون چندگانه به شيوه گام به گام استفاده شد. نتايج نشان دادندجهت گيري گفت و شنود، ادراك تأكيد هدف تسلطي والدين و ادراك تأكيد عملكردي والدين پيش بيني كننده مثبت و معنادار جهت گيري هدف تسلطي فرزندان مي باشند. جهت گيري گفت و شنود و ادراك تأكيد هدف عملكردي والدين نيز پيش بيني كننده مثبت و معنادار جهت گيري عملكردي گرايشي هستد. برعكس، جهت گيري همنوايي و ادراك تآكيد هدف عملكردي والدين پيش بيني كننده مثبت و معنادار جهت گيري هدف عملكرد اجتنابي دانش آموزان مي باشند. |
| کد مقاله | 13631 |
| تعداد بازدید | 937 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...