عنوان
|
بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله به شیوه دزوریلاو و گلدفرید بر تعارضات والد ـ فرزند در بین دانش آموزان دخترسال اول دوره دبیرستان شهرستان بهبهان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
17 |
نویسنده
|
یوسفعلی عطاری - محمد حسین پور - مونا سلامی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه نوآوریهای مديريت آموزشي (اندیشههای تازه در علوم تربيتی سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن - علمی پژوهشی سال 5 شماره 2 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1389 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
تعارض پرخاشگری حل مسئله تعارضات والد فرزند
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان خانواده/ اركان خانواده / ساختار خانواده روابط خانوادگي
|
چکیده
|
پژوهش حاضر ، به بررسی «اثر بخشی آموزش مهارت حل مسأله به شیه دزوریلا و گلدفرید بر تعارضات والد – فرزند دانش آموزان دختر سال اول دوره دبیرستان شهرستان بهبهان» پرداخته است. طرح تحقیق از روش نیمه تجربی طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه می باشد. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه سنجش تعارض والدین – فرزند (CP) است. شرکت کنندگان در این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر سال اول دورۀ دبیرستان شهر بهبهان در سال تحصیلی 88087 ، و نمونه آن 40 نفر از این دانش آموزان که بیشترین تعارض را با والدینشان داشتند، و یا روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شده اند. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه که هر جلسه آن 75 دقیقه بود در جلسات مشاوره گروهی شرکت کردند. برای تحلیل داده ها علاوه بر روش آمار توصیفی، از آزمون t گروه های مستقل، تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا)، تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا)، استفاده شده است. معنی داری در این تحقیق در سطح (a\r\nبه اصل سند مراجعه کنيد
|