عنوان | تأثیر موافق و مخالف بودن جنسیت در ارزشیابی دانشجویان از اعضای هیأت علمی |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روانشناسی و علوم تربیتی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی سال 33 شماره 1 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1382 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت ارزشیابی دانشجو اعضاء هیئت علمی |
موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و معرفت |
چکیده |
همه ساله منابع انسانی و مادی زیادی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی صرف ارزشیابی از عملکرد اعضای هیأت علمی توسط دانشجویان میشود. در این میان متغیرهای مداخلهگر زیادی وجود دارد که ممکن است بر نتایج ارزشیابی اثر بگذارد. این پژوهش با هدف بررسی یکی از متغیرهای احتمالی، تأثیر همسویی یا غیر همسویی «جنسیت» دانشجو، به منزلۀ ارزشیابی کننده را با مدرس، به عنوان ارزشیابی شونده، مورد نظر قرار میدهد. پژوهش به روش پیمایشی انجام شد و نتایج براساس دادههای به دست آمده از پرسشنامههایی که 371 تن از دانشجویان چهارگروه آموزشی دانشگاه فردوسی تکمیل کرده بودند مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان میدهد که موافق یا مخالف بودن جنسیت تأثیری در ارزشیابی دانشجویان از اعضای هیأت علمی ندارند. |
کد مقاله | 12900 |
تعداد بازدید | 1095 |
|