• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناخت و تحلیل سازه‌های موفقیت شرکت‌های تعاونی زنان در ایران
شماره ویرایش
تعداد صفحات 21
نویسنده حسین شعبانعلی فمی - شهلا چوبچیان - معصومه رحیم زاده - فاطمه رسولی
مشخصات نشریه دوفصلنامه مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان (مطالعات زنان سابق) - دانشگاه الزهرا(س)، پژوهشکده زنان - علمی پژوهشی سال 4 پیاپی 2
تاریخ انتشار تابستان و پاييز - 1385
زبان فارسی
کلید واژه موفقیت  محیط توان مندساز  محیط انگیزشی  بازاریابی  
موضوع زن و اقتصاد / مشاركت اقتصادي زنان     توانمندسازي خانواده     مجامع / نهادها / تشکل‌هاي زنان    
چکیده تعاونی ها از بخش های مهم اقتصادی کشور به شمار می روند که سهمی چشم گیر در اشتغال دارند. در دو دهه ی گذشته، تعاونی های زنان در زمینه های گوناگون پایه گذاری شده و گسترش یافته اند. این تعاونی ها برای بهبود کارکرد خود همواره به سازه های مؤثر بر موفقیت و داد و ستد تجربه توجه داشته اند. بر این اساس، این پژوهش برای شناسای سازه های مؤثر بر موفقیت تعاونی های زنان در ایران به شیوه توصیفی – پیمایشی انجام شد. جامعه ی آماری پژوهش 1500 نفر از کارشناسان وزارت تعاون و 12819 نفر از اعضای هیئت مدیره ی تعاونی های یاد شده بودند که از این میان 153 نفر از کارشناسان وزارت تعاون و 453 نفر از اعضای هیئت مدیره برای نمونه های پژوهش گزیده شدند. داده های پژوهش با پرسش نامه گردآوری شد. روایی پرسش نامه را شماری از کارشناسان موضوعی تأیید کردند. پایایی آزمون اصلی پژوهش با آلفای کرونباخ برای پرسش نامه ی کارشناسان 84/0 و برای پرسش نامه ی اعضای هیئت مدیره 99/0 بود که نشان دهنده ی پایایی این مقیاس ها برای سنجش متغیر اصلی پژوهش یعنی موفقیت است.
تحلیل عاملی دیدگاه اعضای هیئت مدیره نشان داد که این چهار سازه بر روی هم 5/66 درصد از واریانس موفقیت تعاونی ها را تبیین می کنند ن 1)بهبود محیط روان شناختی و انگیزشی تعاونی ها؛ ب)برخورداری از محیط توان مند ساز و پشتی بان بیرونی؛ پ) افزایش توان مندی های مدیریتی و سازمانی شرکت ها؛ ت) بهبود توان مندی های بازاریابی و بازار رسانی. تحلیل عاملی دیدگاه کارشناسان نیز یافته های همانند داشت.

کد مقاله 12886
تعداد بازدید 871

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397