عنوان
|
بررسی تأثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال اول دورة متوسطة ناحیة 2 خرم آباد |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
20 |
نویسنده
|
معصومه حسن پور - علیاکبر میر نادری |
مشخصات نشریه
|
حرکت - دانشكده تربیت بدنی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی پیاپی 31 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1386 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
افسردگی ایروبیک پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر
|
موضوع
|
افسردگي زنان بهداشت و سلامت زنان/ زن و سلامت/ خانواده و سلامت زن و ورزش
|
چکیده
|
تحقیق حاضر نیز با هدف بررسی اثر 8 هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دختران دانش آموز سال اول دورة متوسطة ناحیة خرم آباد انجام شد . به این منظور 2456 نفر از دانش آموزان پرسشنامة افسردگی را تکمیل کردند و معدل ترم اول آنان نیز ثبت شد . بعد از تجزیه و تحلیل پرسشنامهها از بین 570 نفری که دارای افسردگی خفیف ، متوسط و شدید بودند و از لحاظ پیشرفت تحصیلی نیز در سطح ضعیفی قرار داشتند ، 60 نفر به صورت تصادفی انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه تجربی (n = 30) و کنترل (n = 30) تقسیم شدند . گروه تجربی به مدت 8 هفته ، هفتهای سه جلسه و هر جلسه 1 ساعت حرکات ایروبیک را انجام دادند بعد از پایان دوره تمرینی هر دو گروه پرسشنامه افسردگی بک را پر کردند و بعد از اتمام امتحانات ترم دوم معدل ثبت شد . اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد ، در پایان ، نتایج نشان داد پس از انجام حرکات ایروبیک به مدت 8 هفته بین میانگین افسردگی گروه تجربی و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد اما بین پیشرفت تحصیلی دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد .
|