• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی
شماره ویرایش
تعداد صفحات 17
نویسنده عباس کاظمی - آزاده ناظر فصیحی
مشخصات نشریه فصلنامه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان سابق) شماره 1
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1386
زبان فارسی
کلید واژه بازنمایی  نشانه‌شناسی  تبلیغات تجاری  برساختن سوژه  فنای نمادین  مطالعات فرهنگی  
موضوع زن و تبليغ     زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات     زن، سنت، مدرنيته    
چکیده در این مقاله به بررسی بازنمایی زنان در یک آگهی بازرگانی تلویزیونی پرداخته می شود. سؤال اصلی در این جا چگونگی ارائه تصویر زن به گونه ای است که باز تولید فرهنگی «فنای نمادین» آنها را در جامعه به دنبال دارد. بخش بزرگی از بازنمایی ها در آگهی های تجاری زنان را در قالب نقش های کلیشه ای فرهنگی به تصویر می کشد . ما در این مقاله به مطالعه یک آگهی تجاری می پردازیم که بر خلاف سایر آگهی ها، زن را در نقش های جدید به نمایش می گذارد؛ در عین حال در این شکل از بازنمایی همچنان با زنی مسئله دار مواجه ایم. در اینجا سوژه ای از «زن مدرن ایرانی» بر ساخته می شود که کاملاً منطبق با شرایط سوژگی «زن سنتی ایرانی» است. نتیجه آنکه علی رغم تغییرات ظاهری در زندگی زنان، همچنان زنانگی به مثابه «دیگری مردانگی» تعریف می شود.

کد مقاله 12530
تعداد بازدید 945

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397