عنوان
|
تأثیر مهارتهای کار تیمی بر عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشجویان به تفکیک جنسیت |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
15 |
نویسنده
|
هاجر آرامون - زهرا صادقی آرانی - سعید سعیدا اردکانی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه تحقیقات زنان (مجله مطالعات زنان) - انجمن ایرانی مطالعات زنان - علمی پژوهشی سال 3 شماره 1 |
تاریخ انتشار
|
بهار و تابستان - 1388 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
جنسیت کار تیمی عملکرد آموزشی پژوهشی دانشگاه یزد
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
انجام کار تیمی و تعامل در گروه را میتوان به عنوان اهرمی برای همافزایی تواناییهای افراد دانست که با آموزش مهارتهای کار تیمی میتوانند از مزایای آن بهرهمند شوند به نظر میرسد بین مهارتهای کار تیمی افراد و عملکرد آنان همبستگی معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، عملکرد در افرادی که از مهارتهای کار تیمی بالاتری برخوردارند، بیشتر است. پژوهش حاضر با هدف پاسخ به این دو سؤال انجام میشود:\r\n1ـ آیا مهارتهای کار تیمی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد متفاوت است؛\r\n2ـ آیا بین مهارتهای کار تیمی و عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد.\r\nبرای انجام این کار از پرسشنامهای در دو بخش استفاده شده است. در بخش اول مهارتهای کار تیمی افراد را در 6 بُعد تطبیقپذیری، ارتباطات، هماهنگی، تصمیمگیری، روابط درون فردی و رهبری بررسی میگردد و بخش دوم عملکرد پژوهشی و آموزشی دانشجویان سنجش شده است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشتههای مختلف تحصیلی در دانشگاه یزد جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهند. به منظور آزمون فرضیههای تحقیق نیز از روشآزمون جوامع مستقل و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان دهنده آن است که بین مهارتهای کار تیمی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد تفاوت معناداری وجود دارد. علاوه بر این، نتایج نشان از همبستگی ضعیفی بین مهارتهای کار تیمی و عملکرد دانشجویان است.
|