عنوان
|
مقایسه خودارزشیابی و ارزشیابی توسط مربی در کارآموزی بارداری و زایمان دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
8 |
نویسنده
|
معصومه دل آرام - مینا توتونچی |
مشخصات نشریه
|
ماهنامه آموزش در علوم پزشکی - مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان - ارگان انجمن آموزش پزشکی ایران - علمی پژوهشی شماره 3 پیاپی 9 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1388 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
بارداری دانشجو خودارزشیابی ارزشیابی مربی کارآموزی زایمان یک
|
موضوع
|
زايمان بارداري هويت جنسی / هویت زنانه
|
چکیده
|
مقدمه: با اینکه متخصصین در مورد ارزشیابی دانشجو توسط استاد تأکید می نمایند ولی یکی از شیوه های مورد قبول خودارزشیابی است. هدف از این مطالعه مقایسه خودارزشیابی توسط دانشجویان و ارزشیابی توسط استاد در کارآموزی بارداری و زایمان دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بود.\r\nروشها: این مطالعه توصیفی بر روی 71 نفر از دانشجویان ترم سوم مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که در فاصله سالهای 87ـ85 واحد کارآموزی بارداری و زایمان را گذرانده بودند و 7 نفر از مربیان مامایی که در این کارآموزی مسئولیت آموزش دانشجویان را به عهده داشتند، انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات فرم ارزشیابی واحد کارآموزی بارداری و زایمان بود که توسط اعضای گروه مامایی براساس سرفصل دروس تدوین شده و برای ارزیابی دانشجویان در پایان هر ترم تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد. فرم ارزشیابی در پایان دوره توسط مربی و خود دانشجویان تکمیل گردید. نتایج با نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی، آزمون t زوج تجزیه و تحلیل گردید.\r\nنتایج: میانگین و انحراف معیار نمره کل ارزشیابی مربیان و خودارزشیابی دانشجویان بر مبنای نمره 70 به ترتیب 5/8±16/12 و 1/55±16/12 بود. تفاوت معنی دار بین میانگین نمرات مربیان و خودارزیابی دانشجویان وجود نداشت.\r\nنتیجه گیری: نتایج ارزشیابی اساتید و دانشجویان مشابه و بیانگر آن است که دانشجویان بطور نسبی می توانند عملکرد خود را مانند اساتید مورد قضاوت قرار دهند. نظرخواهی از دانشجویان برای ارزشیابی خود و بکارگیری آن در ارزشیابی استاد میتواند در اصلاح نمرات ارزشیابی کنونی مفید واقع شود.
|