• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های حل مسئله بر تعارضات والد ـ فرزند در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران
شماره ویرایش
تعداد صفحات 16
نویسنده امید مرادی - باقر ثنایی ذاکر
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های مشاوره (مصوب وزارت علوم) پیاپی 20
تاریخ انتشار زمستان - 1385
زبان فارسی
کلید واژه مهارت‌های حل مسئله  تعارضات والد فرزند  
موضوع مهارت‌هاي زندگي     روابط خانوادگي    
چکیده هدف از این پژوهش بهبود روابط دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران با والدین‌شان از طریق به‌کارگیری روش حل مسئله می‌باشد. در این پژوهش از طریق نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای، منطقه 15 انتخاب و از بین مدارس متوسطه پسرانه این منطقه 3 دبیرستان و از هر دبیستران هم 40 نفر انتخاب شدند و پرسشنامه تعارض با ولدین را پاسخ دادند و 30 نفر از کسانی را که بیشترین تعارض را با والدین‌شان داشتند، انتخاب و با استفاده از جایگزینی تصادفی در دو گروه 15 نفری، آزمایش و کنترل قرار داده شدند. به گروه آزمایش در طی 10 جلسه که مدت هر جلسه یک ساعت و نیم بود، آموزش مهارت‌های حل مسئله داده شد. ابزار پژوهش، مقیاس تاکتیک‌های تعارض (CT) بود.\r\nتحلیل و مقایسه اطلاعات به دست آمده از پیش‌آزمون تواسته است تعارض، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی دانش‌آموزان را با والدین‌شان به‌طور معناداری کاش می‌دهد و همچین توانایی استفاده از راهبردهای استدلالی را در آنها به‌طور معناداری افزایش می‌دهد.

کد مقاله 12244
تعداد بازدید 1063

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397