عنوان
|
اثربخشي آموزش گروهي مبتني برتحليل ارتباط محاورهاي بر کاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانشآموزان دختر پايه اول دبيرستان شهر رشت |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
17 |
نویسنده
|
عبدالله شفیع آبادی - منصور سودانی - طوبی ثقتی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه نوآوریهای مديريت آموزشي (اندیشههای تازه در علوم تربيتی سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن - علمی پژوهشی سال 5 شماره 1 |
تاریخ انتشار
|
زمستان - 1388 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
دانشآموزان دختر پرخاشگری تحلیل ارتباط متقابل
|
موضوع
|
جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي خشونت عليه زنان / خشونت در خانواده / خشونت زنان عليه همسران / خشونت زنان مشاوره خانواده
|
چکیده
|
چکيده: هدف اصلي اين پژوهش بررسي اثربخشي آموزش گروهي مبتني برتحليل ارتباط محاورهايب رکاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانشآموزان دختر پايه اول دبيرستان شهر رشت است. اين پژوهش تجربي بر روي 40 نفر از دانشآموزاني که در آزمون پرخاشگري (AGQ) نمره بالايي به دست آورده بودند، اجرا گرديد. اين نمونه از طريق گزينش تصادفي چندمرحلهاي انتخاب و به صورت تصادفي به دو گروه همتا (گروه آزمايش و گروه گواه) تقسيم شدند، پس از آن برنامه آموزش گروهي به شيوه تحليل ارتباط محاورهاي که بر طبق مجموعه مفاهيم اين نظريه تهيه شده بود، طي 8 جلسه 90 دقيقهاي، هفتهاي يک بار به صورت همزمان و در شرايط آزمون AGQ (پس آزمون) بر روي دو گروه آزمايش و گواه اجرا گرديد. اطلاعات مذکور با استفاده از آزمونهاي آماري T براي گروه مستقل و تحليل واريانس چندمتغيري مانوا (MANAOVA) \r\nمورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج حاصله نشان داد که اختلاف معنيداري بين گروه آزمايش و کنترل وجود دارد (0/0001>p)، به عبارت ديگر مداخله آزمايشي (آموزش گروهي مبتني بر تحليل محاوره اي) موجب کاهش پرخاشگري و مؤلفههاي آن در گروه آزمايشي در مقايسه با گروه گواه شده است.
|