ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه خودکار آمدی با انگیزۀ پیشرفت در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی
شماره ویرایش
تعداد صفحات 15
نویسنده هادی  بهرامی احسان - قدسی احقر - مهرنوش عباسیان فرد
مشخصات نشریه فصلنامه روان‌شناسی کاربردی (مصوب وزارت علوم) سال 4 شماره 1 پیاپی 13
تاریخ انتشار بهار - 1389
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر پیش‌دانشگاهی  خودکارآمدی  انگیزش پیشرفت  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     هويت جنسی / هویت زنانه     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین رابطۀ خودکارآمدی در ابعاد پنجگانه خودتنظیمی، خودباوری، خودرهبری، خودسنجی و خودتهییجی با انگیزۀ پیشرفت در دانشآموزان دختر بود. روش: روش پژوهش همبستگی و نمونه گیری به روش تصادفی چند مرحله ای بود. به این مظور 340 نفر از دانشآموزان دختر مقطع پیشدانشگاهی شهر تهران انتخاب و به آزمون خودکارآمدی و انگیزۀ پیشرفت هرمنس (1970) پاسخ دادند. داده های پژوهش با روش رگرسیون چند متغیره تحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان داد خودکارآمدی در چهار بعد خودرهبری، خودتنظیمی، خودتهییجی و خوباوری با انگیزه پیشرفت رابطه دارد. اما در بعد خودسنجی، خودکارآمدی با انگیزۀ پیشرفت رابطه ای مشاهده نشد.\r\nنتیجه گیری: با توجه به اینکه خودکارآمدی با انگیزه ِپیشرفت ارتباط دارد، میتوان با افزایش خودکارآمدی از طریق اعمال روشهای مناسب ترتیبی و غنی کردن محیط پرورشی، انگیزه پیشرفت را ارتقا داد.

کد مقاله 12206
تعداد بازدید 2285

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397