عنوان
|
تأثیر رسانه های جمعی بر احساس ناامنی زنان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
26 |
نویسنده
|
رسول ربانی - محمد عباسزاده - بتول محمودمولایی کرمانی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 17 شماره 4 پیاپی 64 |
تاریخ انتشار
|
زمستان - 1389 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
پایگاه اجتماعی اقتصادی احساس ناامنی ترس از قربانی شدن دانشگاه اصفهان معادلات ساختاری رسانههای جمعی
|
موضوع
|
زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات زن و امنيت/ خانواده و امنیت
|
چکیده
|
هدف پژوهش حاضر که به شیوه پیمایشی صورت گرفته، بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر احساس ناامنی زنان در ابعاد مالی، جانی، فکری و حقوقی و همچنین احساس قربانی شدن آنان در جامعه آماری دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان بوده است که از میان آنان 370 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. روش آماری به کار رفته، شامل رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر بوده و برای محاسبه ضرایب مسیر، از برآوردهای روش آموس استفاده شده است.\r\nبراساس نتایج به دست آمده، احساس ناامنی زنان با احساس قربانی شدن آنان رابطه مستقیم دارد، همچنین بین میزان استفاده از رسانههای جمعی (تلويزيون و مجلات) و احساس ناامنی زنان همبستگی منفی وجود دارد؛ به این ترتیب که هر چه استفاده افراد از این رسانهها بیشتر باشد احساس ناامنی آنان کمتر میشود. میزان تحصیلات والدین نیز با احساس ناامنی رابطه دارد
|