عنوان
|
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی به شیوه گروهی بر کاهش کمرویی نوجوانان دختر مقطع متوسطه شهر تهران |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
12 |
نویسنده
|
صفورا درخشانی - سیمین حسینیان - سیده منور یزدی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه پژوهشهای مشاوره (مصوب وزارت علوم) سال 5 پیاپی 19 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1385 |
محدوده صفحات
|
34-23 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
دختران تهران آموزش گروهی آموزش مهارتهای اجتماعی کمرویی مهارتهای اجتماعی
|
موضوع
|
بهداشت و سلامت زنان/ زن و سلامت/ خانواده و سلامت زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش مهارتهاي زندگي
|
چکیده
|
هدف اصلی پژوهش حاضر آموزش مهارتهای اجتماعی در کاهش میزان کمرویی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه 17ـ14 ساله بود. جهت نمونهگیری از بین مناطق آمزوش و پرورش شهر تهران یک منطقه به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. از میان آن دو دبیرستان دخترانه در مقطع متوسطه انتخاب، به 400 نفر دانشآموزان دختر پرسشنامه کمرویی داده شد. از بین آنها 30 نفر که بیشترین میزان کمرویی را دارا بودند انتخاب گردیدند و به طور تصادفی به دو گروه 15 نفری تقسیم شدند. به 15 نفر آنها به عنوان گروه آزمایش آموزش مهارتهای اجتماعی در طی 10 جلسه داده شد به 15 نفر دیگر به عنوان گروه کنترل هیچ نوع آموزشی داده نشد.\r\nابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه کمرویی بود. در این پژوهش بهمنظور مقایسه بین دو میانگین از آزمون T برای گروههای مستقلی استفاده شد که تجزیه و تحلیل دادهها به کمک نرمافزار SPSS صورت پذیرفت. نتایج نشان داد تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایش و کنترل وجود دارد که بیانگر اثربخش بودن آموزش مهارتهای اجتماعی بر کاهش کمرویی میباشد.
|