• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير سطح تحصيلات والدين بر مهارتهاي اجتماعي و مشکلات رفتاري دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون
شماره ویرایش
تعداد صفحات 8
نویسنده غلامعلی افروز - مسعود صالحی - معصومه پورمحمدرضای تجریشی - محمود میرزمانی - یوسف شاهی
مشخصات نشریه فصلنامه اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی سال 11 شماره 2 پیاپی 42
تاریخ انتشار تابستان - 1388
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه تحصیلات  والدین  نشانگان داون  اختلالات رفتاری  مهارت‌های اجتماعی  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     جنسيت / نقش‌هاي جنسيتي/ كليشه‌هاي جنسيتي / نگرش‌هاي جنسيتي     حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان     مهارت‌هاي زندگي    
چکیده مقدمه: پژوهش حاضر به منظور بررسي تأثير سطح تحصيلات والدين بر مهارت‌هاي اجتماعي و مشکلات رفتاري کودکان مبتلا به نشانگان داون صورت پذيرفت.\r\nروش کار: پژوهش حاضر از نوع گذشته‌نگر بوده و جامعه آماري آن را 129 دانش‌آموز 7 تا 12 ساله مدارس استثنايي شهر تهران مبتلا به نشانگان داون در سال تحصيلي 86 ـ 1385 و والدينشان تشکيل دادند. اين دانش‌آموزان به روش نمونه‌گيري خوشه‌اي چندمرحله‌اي از مناطق آموزش و پرورش استثنايي شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب شهر تهران انتخاب شدند وسپس پرسش‌نامه در اختيار والدين آن‌ها قرار گرفت. جهت تحليل داده‌ها از واريانس تک‌متغيره استفاده شد.\r\nيافته‌ها: نتايج اين پژوهش نشان داد که بين سطح تحصيلات مادر و ميزان مهارت‌هاي اجتماعي دانش‌آموزان مبتلا به نشانگان داون تفاوت معني‌دار وجود دارد (001/0>p در حالي که بين سطح تحصيلات پدر و مهارت‌هاي اجتماعي اين دانش‌آموزان تفاوت معني‌دار مشاهده نشد (06/0=p). همچنين بين سطح تحصيلات والدين و مشکلات رفتاري دانش‌آموزان مبتلا به نشانگان داون با مقدار احتمال 52/0=p براي مادران و با مقدار احتمال 46/0=p براي پدران تفاوت معني‌داري مشاهده نگرديد.\r\nنتيجه‌گيري: از يافته‌هاي به دست آمده مي‌توان نتيجه‌گيري کرد که بين سطح تحصيلات مادران و ميزان مهارت‌هاي اجتماعي دانش‌آموزان مبتلا به نشانگان داون رابطه مستقيم و مثبتي وجود دارد.

کد مقاله 11971
تعداد بازدید 886

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397