عنوان
|
بررسی رابطه مؤلفه های ادراک والدین با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
7 |
نویسنده
|
سیدعلینقی خرازی - حسین کارشکی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه تازههای علوم شناختی (مصوب وزارت علوم) سال 11 شماره 1 |
تاریخ انتشار
|
1388 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
راهبردهای خودتنظیمی ادراکات محیطی خانوادگی شناخت و فراشناخت
|
موضوع
|
تربيت در خانواده حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان مادري/ نامادري روابط خانوادگي پدري
|
چکیده
|
هدف:هدف تحقیق حاضر بررسی رابطة ادراک والدین و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان، و نیز رابطة مؤلفههای ادراک والدین و مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی است. روش: از بین دانشآموزان پایة سوم دبیرستانهای نظری شهر تهران، نمونهای به حجم 685 آزمودنی با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شد. دو پرسشنامة ادراکات محیطی خانوادگی گرونلیک و همکاران (1997) و یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت (1990) که قبلاً اعتبار و روایی آنها احراز شده بود، به روش گروهی و به وسیلة آزمودنیها تکمیل گردید. یافته ها: نتایج بررسی همبستگی پیرسون نشان داد که اکثر مؤلفههای ادراکات محیطی خانوادگی (پذیرش و حمایت پدر و مادر از خود مختاری کودک) و یادگیری خودتنظیمی (راهبردهای شناختی، فراشناختی و مدیریت منابع)، دو به دو با هم همبستگی دارند \r\n\r\n\r\nبه اصل سند مراجعه شود
|