ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه مؤلفه های ادراک والدین با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
شماره ویرایش
تعداد صفحات 7
نویسنده سیدعلینقی خرازی - حسین کارشکی
مشخصات نشریه فصلنامه تازه‌های علوم شناختی (مصوب وزارت علوم) سال 11 شماره 1
تاریخ انتشار 1388
زبان فارسی
کلید واژه راهبردهای خودتنظیمی  ادراکات محیطی خانوادگی  شناخت و فراشناخت  
موضوع تربيت در خانواده     حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان     مادري/ نامادري     روابط خانوادگي     پدري    
چکیده هدف:هدف تحقیق حاضر بررسی رابطة ادراک والدین و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان، و نیز رابطة مؤلفههای ادراک والدین و مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی است. روش: از بین دانشآموزان پایة سوم دبیرستانهای نظری شهر تهران، نمونهای به حجم 685 آزمودنی با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شد. دو پرسشنامة ادراکات محیطی خانوادگی گرونلیک و همکاران (1997) و یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت (1990) که قبلاً اعتبار و روایی آنها احراز شده بود، به روش گروهی و به وسیلة آزمودنیها تکمیل گردید. یافته ها: نتایج بررسی همبستگی پیرسون نشان داد که اکثر مؤلفههای ادراکات محیطی خانوادگی (پذیرش و حمایت پدر و مادر از خود مختاری کودک) و یادگیری خودتنظیمی (راهبردهای شناختی، فراشناختی و مدیریت منابع)، دو به دو با هم همبستگی دارند \r\n\r\n\r\nبه اصل سند مراجعه شود

کد مقاله 11922
تعداد بازدید 943

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397