• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي مراحل تحول زيباشناسي در دانش‌آموزان شهر تهران
شماره ویرایش
تعداد صفحات 27
نویسنده علی دلاور - خسرو رشید - محمود مهرمحمدی - مریم قطریفی
مشخصات نشریه فصلنامه نوآوری‌های آموزشی - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی - علمی پژوهشی سال 7 پیاپی 27
تاریخ انتشار پائیز - 1387
زبان فارسی
کلید واژه زیباشناسی  تهران  دانش‌آموزان  تحول زیباشناسی  
موضوع زن و هنر     زن، زيبايي، تبرج     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده زيبايي شناسي را مي‌توان سازهايي فرض کرد که مانند تحول شناختي با گذراندن مراحلي رشد مي‌کند. در کشور ايران پژوهشي در زمينه مراحل تحول زيبايي شناسي انجام نشده است؛‌بنابراين در پژوهش حاضر مي‌کوشيم تا با استفاده از تحقيقي تحولي، مراحل تحول زيبايي شناسي دانش آموزان شهر تهران را شناسايي کنيم و با تهيه ابزاري مناسب،‌توانايي تشخيص آثار زيباشناسانه از غير زيباشناسانه را در دانش آموزان رده‌هاي سني گوناگون مورد بررسي و مقايسه قرار دهيم. جامعه آماري پژوهش 156 دانش آموز سال تحصيلي 85-1384 در مدارس روزانه دولتي شهر تهران بود که 78 نفر آنها دختر و 78 نفرشان پسر بودند. دانش آموزان به پنج گروه سني 7 تا 9 سال،‌9 تا 11 سال،‌11 تا 13 سال ، 13 تا 15 سال و 15 تا 17 سال تقسيم شدند. از ميان دختران و پسران هريکاز اين گروه‌هاي سني،‌15 نفر به صورت تصادفي انتخاب شدند. نتايج تحقيق نشان داد که در تحول زيبايي شناسي دانش آموزان شهر تهران سه مرحله وجود دارد: 1- عينيگرايي (در دوره‌هاي سني 7تا9، 9 تا11و 11 تا 13 سال)2- داستان سرايي- عاطفه گرايي (در دوره سني 13 تا 15 سال)، 3- ارزيابي- نمادگرايي (در دوره سني 15 تا 17 سال) اطلاعات پژوهش نشان داد توانايي تشخيص آثار زيباشناسانه با افزايش سن بهبود مي‌يابد و اين توانايي در دختران به طور معناداري بيشتري از پسران است.

کد مقاله 11892
تعداد بازدید 942

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397