عنوان
|
تأثیر آموزش مهارتهای زندگی براضطراب و ابراز وجود دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بهبهان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
11 |
نویسنده
|
فرح نادری - مسعود برومند نسب - مهتاب ورزنده |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه روانشناسی اجتماعی (مصوب دانشگاه آزاد) پیاپی 6 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1387 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
اضطراب ابراز وجود مهارتهای زندگی
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش مهارتهاي زندگي
|
چکیده
|
هدف پژوهش حاضر تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر اضطراب و ابزار وجود دانشآموزان دختر سال اول دبیرستانهای شهرستان بهبان بود. نمونه شامل 80 دانشآموز بود که به صورت تصادفی مرحلهای انتخاب و سپس به صورت تصادفی به دو گروه آزمیاش و کنترل تقسیم شدند. از هر دو گروه به وسیلۀ پرسشنامه اضطراب کتل و خودابرازی (A.S.A)، پیش آزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش به مدت 18 هفته، هفتهای یک جلسه 90 دقیقهای در معرض متغیر مستقل (آموزش مهارتهای زندگی)، قرار گرفتند. بعد از آن هر دو گروه آزمایش و کنترل به پرسشنامههای اضطراب کتل و خودابرازی (A.S.A) پاسخ دادند. تحقیق حاضر از نوع تجربی (پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل) بود و تحلیلِ دادهها با روش تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا)، در سطح معناداری P(با توجه به اصل سند)
|