• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری، نامادری و پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز
شماره ویرایش
تعداد صفحات 11
نویسنده عبدالکاظم نیسی - فاطمه سادات مجتهدزاده
مشخصات نشریه فصلنامه روان‌شناسی اجتماعی (مصوب دانشگاه آزاد) پیاپی 6
تاریخ انتشار بهار - 1387
زبان فارسی
کلید واژه افسردگی  اضطراب  پرخاشگری  عملکرد تحصیلی  
موضوع حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان     خانواده/ اركان خانواده / ساختار خانواده     مادري/ نامادري    
چکیده موضوع این پژوهش مقایسه افسردگی، پرخاشگری، اضطراب و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی دارای ناپدری یا نامادری و دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز بود. حجم نمونه در این پژوهش 216 دانشآموز پایه سوم راهنمایی (72 نفر دارای ناپدری، 72 نفر دارای نامادری و 72 نفر دارای پدر و مادر واقعی) بودند که به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحلهای از بین مدراس راهنمایی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان اهواز انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق جهت جمعآوری اطلاعات عبارتند از پرسشنامه افسردیگ «بک»، پرسشنامه پرخاشگری «ایزِنگ»، پرسشنامه اضطراب عمومی (ANQ) و معدل نوبت اول سال تحصیلی بود. دادهها با استفاده از روش آماری آنوا (ANOVA) تجزیه و تحلیل شد. براساس نتایج به دست آمده میزان افسردگی و اضطراب دانشآموزان دارای ناپدری، نامادری به طور معنیداری بیشتر از دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی بود. قابل همچنین میزان افسردگی و اضطراب دانشآموزان دارای ناپدری به طور معنی داری بیشتر از دانش آموزان دارای نامادری بود. عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری و نامادری به طور معنی داری کمتر از دانشآموزان دارای ناپدری و نامادری با دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

کد مقاله 11874
تعداد بازدید 1510

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397