عنوان | ويژگيهاي اجتماعي و اقتصادي زنان خياباني در شهر تهران |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 24 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه رفاه اجتماعی - دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، گروه پژوهشی رفاه اجتماعی - علمی پژوهشی سال 6 پیاپی 22 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1385 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان خیابانی ویژگیهای اجتماعی خیابانی شدن ویژگیهای اقتصادی |
موضوع | آسيبشناسي اجتماعي زنان روسپيگري انحرافات جنسي / آزادي جنسي روابط جنسي |
چکیده |
طرح مساله: نقش عوامل اجتماعي و اقتصادي و بروز انحرافات اجتماعي از طرف اغلب جامعه شناسان و محققين مورد توجه قرار گرفته است. تحقيق حاضر با تکيه بر يافتههاي اين قبيل جامعه شناسان به بررسي ويژگيهاي اجتماعي و اقتصادي زنان خياباني در شهر تهران در سال 83 ميپردازد. هدف از اين تحقيق تعيين رابطه ميان اين ويژگيها و خياباني شدن زنان است.\r\nروش: روش تحقيق پيمايشي بوده و جامعه آماري را زنان خياباني در تهران تشکيل ميدهند. حجم نمونه 150 نفر است. اين تحقيق علاوه بر روش آمار توصيفي، با بهره گيري از روش آمار استنباطي به تجزيه و تحليل دقيق رابطه ميان متغيرهاي مستقل با متغير وابسته پرداخته است.\r\nيافتهها: اولين تماس جنسي زنان خياباني عمدتاً مربوط به سن 13/5سالگي است. بيشترين فراواني سن شروع فعاليت جنسي در خيابان، مربوط به سن 15 سالگي است. به طور متوسط هر زن خياباني در هر هفته 9 بار تماس جنسي برقرار ميکند.45/3درصد از زنان خياباني به تنهايي زندگي ميکنند.\r\nنتايج: با مطرح شدن کليه عوامل به طور هم زمان در مدل، اين نتيجه حاصل شد که رابطه ميان ويژگيهاي اجتماعي و ويژگيهاي اقتصادي به عنوان متغيرهاي مستقل و خياباني شدن (به عنوان متغير وابسته) معنادار بود. |
کد مقاله | 11826 |
تعداد بازدید | 1020 |
|