عنوان
|
بررسي تأثير شيوه هاي جرأت ورزي بر سازگاري اجتماعي |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
26 |
نویسنده
|
محمدعلی بشارت - حسین شاره - مجتبی حبیبی عسگرآباد - اسحق رحیمیان بوگر |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه نوآوریهای آموزشی - سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی - علمی پژوهشی سال 6 پیاپی 23 |
تاریخ انتشار
|
زمستان - 1386 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
سازگاری اجتماعی جرأت ورزی رد قاطعانه بیان قاطعانه درخواست قاطعانه
|
موضوع
|
زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان مهارتهاي زندگي جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
هدف از اجرای این پژوهش بررسی مقایسهای تأثیر شیوههای جرأتورزی (رد قاطعانه، بیان قاطعانه و درخواست قاطعانه) بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر و دختر دوره راهنمایی شهر شهرضا در سال تحصیلی 85ـ1384 بوده است. بدین منظور، 240 دانشآموز (120 دانشآموز پسر و 120 دانشآموز دختر) پایه سوم به شیوه تصادفی طبقهای از بین دانشآموزان دوره راهنمایی شهر شهرضا به عنوان آزمودنیهای پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی به گروههای آزمایشی و گروه کنترل اختصاص یافتند. پیش از مداخله آموزشی، گروههای آزمایشی و گواه با مقیاس رفتار سازشی واینلند مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروههای آزمایشی در ده جلسه آموزش جرأتورزی به شیوه گروهی شرکت نمودند. آزمودنیهای گروه کنترل هیچگونه مدخلهای دریافت نکردند.\r\n\r\nادامه چکيده به اصل سند مراجعه شود.
|