عنوان
|
تحلیل و افزایش کارکرد کارکنان دانشی زن: موردکاوی شرکت پارس خودرو |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
23 |
نویسنده
|
اسدالله نجفی - عباس افرازه |
مشخصات نشریه
|
مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 8 پیاپی 1 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1389 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زن کارکنان دانشی کارکرد اندازهگیری افزایش کارکرد
|
موضوع
|
اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي جنسيت و علم / جنسيت و دانش مشاغل زنان
|
چکیده
|
مدیریت دانش، با توجه به ضرورت دربرگیری سرمایهای دانشی و افزایش آن، در دوره اقتصاد دانش محور پدید آمده و در حال گسترش است. یکی از بخش های اصلی این مدیریت، منابع انسانی (به عنوان کارکنان دانشی) است، که با توجه به گذر از دوره صنعتی به دوره دانش و لزوم پیدایش سازمانهای دانش محور، نگاه به کارکرد، و نیز اندازه گیری و افزایش آن، یکی از موضوعهای مهم گستره مدیریت است، زیرا به ارزیابی این سرمایه و نیز اثربخشی فرآیندهای مدیریتی در سازمان می پردازد و در این راستا انسان نقش کلیدی را برای افزایش کارکرد در کارهای دانشی بر عهده دارد. در این نوشتار تلاش میکنیم تا روشی را ارائه دهیم که اندازه کارکرد کارکنان دانشی زن را در لایه های گوناگون سازمان نمایش دهد و افزون بر روشن ساختن دلایل پدید آمدن وضع کنونی و اولویت بندی آن، بر پایه روشهای تصمیم گیری مناسب، و بررسی رفتاری آن با تحلیلهای پویا، به بیان راه کارهای افزایش کارکرد کارکنان دانشی زن، با استفاده از راه کارهای دنباله های زمانی بپردازد و بر پایه شرایط، از میان گزینه های گوناگون، بهترین گزینه را به عنوان راه کار بهبود کارکرد کارکنان دانشی زن ارائه دهد.\r\nاین روش در یک شرکت ایرانی آزموده شده و اعتبار آن بر پایه رویکرد اعتبارسنجی ساختاری سنجیده میشود.
|