عنوان
|
بررسي و مقايسهي مهارتهاي زندگي دانشآموزان دختر و پسر شاخههاي نظري، فني حرفهاي و کاردانش دوره متوسطه شهرستان گرمسار بر اساس الگوي وايلز و باندي |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
18 |
نویسنده
|
ناصر عباس زاده - فاطمه یوردخانی |
مشخصات نشریه
|
رهیافتی نو در مدیریت آموزشی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی سال 2 شماره 3 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1388 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
دوره متوسطه مهارتهای زندگی الگوی وایلز و باندی
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش مهارتهاي زندگي جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
هدف اين پژوهش، بررسي و مقايسه مهارتهاي زندگي دانشآموزان دختر و پسر سه شاخه نظري، فني حرفهاي و کاردانش مقطع متوسطه شهرستان گرمسار بر اساس الگوي وايلز و باندي در سال 88 ـ 1387 بوده است. روش پژوهش توصيفي ـ پيمايشي و جامعه آماري 3041 دانشآموز از سه مقطع متوسطه شهر گرمسار بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و با روش نمونهگيري تصادفي طبقهاي، 342 نفر تعيين شد. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود که ضريب پايايي آن بيش از 0/85 محاسبه شد. دادههاي گردآودي شده با استفاده از آزمونهاي کريسکال واليس و يومن ويتني تجزيه و تحليل گرديد. در سه شاخه نظري، فني حرفهاي و کاردانش در متغيرهاي پيشرفت تحصيلي، اهميت سازمان، حل مشکل، جستجوي دانش، عادتهاي خوب عقلي و جسمي، خويشتنپنداري، جهتيابي به خانواده و جهتيابي به آينده اختلاف معنيداري مشاهده نشد، ولي در متغيرهاي رفتار همکارانه و آماده براي تغيير اختلاف معنيدار بود. در مورد متغيرهاي پيشرفت تحصيلي، جستجوي دانش، عادتهاي خوب عقلي و جسمي، رفتار همکارانه و جهتيابي به آينده بين دختران و پسران با اطمينان دستکم 0/95 و در متغير آماده براي تغيير، بين دختران و پسران با اطمينان 0/932 اختلاف وجود داشت، ولي در مورد متغيرهاي اهميت سازمان، حل مشکل، خويشتنپنداري و جهتيابي به خانواده تفاوتي معنادار مشاهده نشد.
|