عنوان
|
مقایسه مهارت های اجتماعی مثبت و منفی دختران پیش دانشگاهی مدارس دولتی، تیزهوشان و غیرانتفاعی |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
13 |
نویسنده
|
سیف الله بهاری - فرهاد ماهر - شیرین آیت الله زاده قمی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه نوآوریهای مدیریت آموزشی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 2 شماره 3 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1386 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
مدارس پیشدانشگاهی مدارس دولتی مدارس غیرانتفاعی تیزهوشان مهارتهای اجتماعی
|
موضوع
|
زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان مهارتهاي زندگي جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
هدف این مطالعه مقایسه مهارتهای اجتماعی دختران پیشدانشگاهی در مدارس فرزانگان (تیزهوشان)، عادی و غیرانتفاعی بود. نمونههای مطالعه شامل 90 دانشآموز تیزهوش، 110 دانشآموز مدارس عادی و 110 دانشآموز مدارس غیرانتفاعی میشد که به طور تصادفی در دو مرحله انتخاب شدند و به پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ایندر بیتزن پاسخ دادند و دادههای به دست آمده با استفاده از تحلیل واریانس یک راهه (Anova) و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج زیر به دست آمد:\r\n1ـ بین مهارتهای اجتماعی مثبت دانشآموزان تیزهوش و دانشآموزان مدارس غیرانتفاعی تفاوت معنیدار مشاهده میشود، اما بین مهارتهای اجتماعی مثبت دانشآموزان تیزهوش و دانشآموزان مدارس عادی (دولتی) تفاوت مشاهده شده معنیدار نیست.\r\n2ـ بین مهارتهای اجتماعی منفی دانشآموزان در سه موقعیت آموزشی تفاوتهای مشاهد شده معنیدار نیست.
|