ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه مهارت های اجتماعی مثبت و منفی دختران پیش دانشگاهی مدارس دولتی، تیزهوشان و غیرانتفاعی
شماره ویرایش
تعداد صفحات 13
نویسنده سیف الله بهاری - ف‍ره‍اد م‍اه‍ر - شیرین آیت الله زاده قمی
مشخصات نشریه فصلنامه نوآوری‌های مدیریت آموزشی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 2 شماره 3
تاریخ انتشار تابستان - 1386
زبان فارسی
کلید واژه مدارس پیش‌دانشگاهی  مدارس دولتی  مدارس غیرانتفاعی  تیزهوشان  مهارت‌های اجتماعی  
موضوع زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان     مهارت‌هاي زندگي     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده هدف این مطالعه مقایسه مهارتهای اجتماعی دختران پیشدانشگاهی در مدارس فرزانگان (تیزهوشان)، عادی و غیرانتفاعی بود. نمونه‌های مطالعه شامل 90 دانش‌آموز تیزهوش، 110 دانش‌آموز مدارس عادی و 110 دانش‌آموز مدارس غیرانتفاعی می‌شد که به طور تصادفی در دو مرحله انتخاب شدند و به پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ایندر بیتزن پاسخ دادند و داده‌های به دست آمده با استفاده از تحلیل واریانس یک راهه (Anova) و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج زیر به دست آمد:\r\n1ـ بین مهارتهای اجتماعی مثبت دانش‌آموزان تیزهوش و دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی تفاوت معنی‌دار مشاهده می‌شود، اما بین مهارتهای اجتماعی مثبت دانش‌آموزان تیزهوش و دانش‌آموزان مدارس عادی (دولتی) تفاوت مشاهده شده معنیدار نیست.\r\n2ـ بین مهارتهای اجتماعی منفی دانش‌آموزان در سه موقعیت آموزشی تفاوتهای مشاهد شده معنی‌دار نیست.

کد مقاله 11383
تعداد بازدید 1263

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397