عنوان | رابطه بين فشارهاي رواني با اثربخشي مديران مدارس راهنمايي دخترانه شهر تهران |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 26 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن - مصوب دانشگاه آزاد سال 2 شماره 2 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1389 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
زبان | فارسی |
کلید واژه | فشار روانی اثربخشی |
موضوع | مشاغل زنان جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن |
چکیده |
هدف اساسي اين پژوهش تعيين ميزان فشار رواني مديران مدارس راهنمايي دخترانه شهر تهران، تعيين ميزان اثربخشي مديران مدارس راهنمايي دخترانه شهر تهران، تعيين رابطه ميزان فشارهاي رواني مديران با اثربخشي آنان در مدارس راهنمايي دخترانه شهر تهران، ميباشد. جامعه آماري آن شامل کليه مديران و دبيران رسمي مدارس راهنمايي تحصيلي دخترانه مناطق 19 گانه شهر تهران تشکيل ميدهد، که به شيوه نمونهگيري تصادفي ساده و چندمرحلهاي، تعداد 97 نفر مدير مدرسه از بين مديران زن مدارس راهنمايي شهر تهران به عنوان نمونه انتخاب و تحقيق انجام شد. ابزار سنجش، از دو نوع پرسشنامه فشار رواني و پرسشنامه اثربخشي اجرا شد. در اين تحقيق از روش آماري ضريب همبستگي پيرسون استفاده شد. نتايج حاصل از تحقيق نشان داد که: 1) بين فشارهاي رواني و اثربخشي مديران 2) فشارهاي رواني ناشي از عوامل برون سازماني و درون سازماني 3) اثربخشي مديران مدارس رابطه معنيدار و معکوس وجود دارد. هرچه فشارهاي رواني ناشي از عوامل درون سازماني و برون سازماني افزايش يابد، اثربخشي کاهش پيدا ميکند: بين فشارهاي رواني به هر يک از عوامل درون سازماني و برون سازماني و زيرعاملهاي آن رابطه معنيداري مثبت و مستقيم وجود دارد. |
کد مقاله | 11382 |
تعداد بازدید | 949 |
|