عنوان | زیبایی و تصویر بدن در رسانه |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 4 |
نویسنده |
|
مترجم |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 32 |
تاریخ انتشار | آبان - 1388 |
محدوده صفحات | 41-38 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تأثیر رسانه بر تصویر بدن فرهنگ لاغری زیبایی بدن زنان تصاویر رسانه از زیبایی زنان تصاویر زنان و اندامشان |
موضوع | زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات زن، زيبايي، تبرج جنسيت و بدن / زن و بدن / بدن زنانه |
چکیده |
تبلیغات رسانه ای، یکی از عوامل اجتماعی و فرهنگی است که در دوره خردسالی و نوجوانی، طرح اندامی باریک را برای دختران و اندامی عضلانی را برای پسران ترویج می کند. آگهی های تجاری که در آن ها زنانی با زیبایی و لاغری غیر واقعی به عنوان الگوی مطلوب دیده می شوند، باعث می شود که دختران نوجوان احساس اعتماد به نفس کمتر، خشم و نارضایتی بیشتری در مورد وزن و ظاهرشان پید اکنند. آزاردهنده ترین مسئله، این حقیقت می باشد که تصاویر رسانه ای از زیبایی زنان برای همه و به جز تعداد بسیار اندکی از زنان غیر قابل دستیابی است. بیش از سه چهارم مجلات، حاوی حداقل یک پیغام درباره نحوه تغییر ظاهری بدن زن، از طریق رژیم، ورزش یا جراحی زیبایی است. تلویزیون و سینما نیز اهمیت اندام لاغر را به عنوان معیاری برای ارزشمندی زنان برجسته می کند. تراژدی حقیقی این است که اکثر زنان چنین کلیشه هایی را درونی کرده اند و خودشان را بر مبنای استانداردهای صنعت زیبایی مورد قضاوت قرار می دهند. |
کد مقاله | 11327 |
تعداد بازدید | 963 |
|