عنوان | رقابت تلويزيون و مجموعههاي DVD براي جذب مخاطب |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 0 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 35 |
تاریخ انتشار | مرداد - 1389 |
محدوده صفحات | 48-51 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تلویزیون مجموعههای DVD سریالهای خارجی محصولات رسانهای رسانه ملی نقاط ضعف رسانه ملی رقابت رسانه ملی |
موضوع | زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات |
چکیده |
نوع مواجهه مخاطبان با محصولات فرهنگي، الگوي تماشاي بينندگان، سليقهها و علاقه آنها، در گزينش و مصرف رسانهاي حاکي از تغيير معنا و همچنين تغيير دامنه اقتدار رسانه و فرهنگ رسمي کشور است. نويسنده در اين نوشتار به ورود و رواج سريالهاي خارجي به عنوان يکي از محصولات رسانهاي پرطرفدار در جامعه امروز اشاره ميکند به بيان نويسنده، رواج اين سريالها تقريباً از اواخر سال 1386آغاز شد و امروزه شاهد موجي بزرگ و متنوع از سريالهاي آمريکايي، هندي، کرهاي و غيره هستيم. از سالها قبل، تلويزيون مجراي انحصاري پخش فيلم و نمايش خارجي در ايران به شمار ميرفته؛ حال با ورود مجموعههاي DVD سريالها، تغييراتي در قلمرو قدرت رسانه ملي در رقابت با DVDها را ميشمارد و در خاتمه به بحث تغيير ماهيت تماشاي سريال ميپردازد. |
کد مقاله | 11281 |
تعداد بازدید | 797 |
|