• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رقابت تلويزيون و مجموعه‌هاي DVD براي جذب مخاطب
شماره ویرایش
تعداد صفحات 0
نویسنده معصومه شهبندی
مشخصات نشریه دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 35
تاریخ انتشار مرداد - 1389
محدوده صفحات 48-51
زبان فارسی
کلید واژه تلویزیون  مجموعه‌های DVD  سریال‌های خارجی  محصولات رسانه‌ای  رسانه ملی  نقاط ضعف رسانه ملی  رقابت رسانه ملی  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات    
چکیده نوع مواجهه مخاطبان با محصولات فرهنگي، الگوي تماشاي بينندگان، سليقه‌ها و علاقه آن‌ها، در گزينش و مصرف رسانه‌اي حاکي از تغيير معنا و همچنين تغيير دامنه اقتدار رسانه و فرهنگ رسمي کشور است. نويسنده در اين نوشتار به ورود و رواج سريال‌هاي خارجي به عنوان يکي از محصولات رسانه‌اي پرطرفدار در جامعه امروز اشاره مي‌کند به بيان نويسنده، رواج اين سريال‌ها تقريباً از اواخر سال 1386آغاز شد و امروزه شاهد موجي بزرگ و متنوع از سريال‌هاي آمريکايي، هندي، کره‌اي و غيره هستيم. از سال‌ها قبل، تلويزيون مجراي انحصاري پخش فيلم و نمايش خارجي در ايران به شمار مي‌رفته؛ حال با ورود مجموعه‌هاي DVD سريال‌ها، تغييراتي در قلمرو قدرت رسانه ملي در رقابت با DVDها را مي‌شمارد و در خاتمه به بحث تغيير ماهيت تماشاي سريال مي‌پردازد.

کد مقاله 11281
تعداد بازدید 797

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397