عنوان | مدیریت مطالبات زنان |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 6 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | ماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 30 |
تاریخ انتشار | ارديبهشت - 1388 |
محدوده صفحات | 8-3 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | مطالبات زنان اقتصاد فرهنگ سیاست |
موضوع | زن و اقتصاد / مشاركت اقتصادي زنان زن و سياست زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ حقوق زنان / زن و حقوق مسائل زنان و دختران / مشکلات زنان و دختران |
چکیده |
اولین حرکت در زندگی انسانها ، رفع نیازها و پاسخ گویی به احتیاجات است. در یک ساختار اجتماعی ، نهادها و مؤسسات دولتی تأمین بخش قابل توجهی از نیازهای افراد را بر عهده دارند و بدین منظور سازمانهای گسترده و ساختارهای منظمی برای حل مسائل و مشکلات ملت بکار گرفته می شوند. مطالبه ي اجتماعی خواسته ای آگاهانه است که از سوی گروه، صنف و یا تشکلی در صحنه عمومی اجتماع مطرح میگردد و به منظور پاسخ گویی مثبت نهادها و حکومت دنبال می شود. تا زمانی که خواسته های فردی با یک هویت جمعی گره نخورد و به دغدغه ای گسترده تبدیل نشود مطالبه اجتماعی شکل نگرفته است. چگونگی شناسایی نیازمندی ها و اعتباربخشی به مطالبات ، عوامل مؤثر بر شکل گیری مطالبات شامل عوامل فرهنگی، اقتصادی، بررسی مطالبات زنان و آثار و پیامدهای آن محورهای اصلی پژوهش حاضر می باشند. |
کد مقاله | 11267 |
تعداد بازدید | 863 |
|